OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdcentralen Linden, Katrineholm
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Vårdcentralen Linden är en välfungerande vårdcentral i Region Sörmland och är belägen på Kullbergska sjukhuset i Katrineholm. Vi fick 2018 Landstingets kvalitetspris för ”Långsiktigt, genomgripande och strategiskt kvalitets- och förbättringsarbete för att skapa bättre tillgänglighet för patienter och ökad arbetsglädje för alla anställda”. Vi är idag ca 65 kompetenta och engagerade medarbetare med tvärprofessionella kunskaper som finns för våra ca 16 000 listade patienter.
Samarbete, kommunikation och patientsäkerhet är våra ledord och vi strävar efter teamarbete när så behövs och att det ska vara lätt att konsultera kollegor.
Dina arbetsuppgifter
I primärvårdens uppdrag ingår att behandla lätta till medelsvåra depressions- och ångesttillstånd, krisreaktioner samt stressrelaterad ohälsa hos patienter från 18 år och uppåt.
Som kurator arbetar du huvudsakligen med bedömning och behandling av patienter med psykisk ohälsa, där behandlingen kan ske både individuellt och i grupp. I övrigt sker telefonrådgivning, triagering och kontakter med övriga stödfunktioner i samhället. Vi arbetar även med digitala vårdlösningar, såsom Internet-KBT och video-besök.
I vårt psykosociala team ingår psykolog(vakant), psykoterapeut, kurator och sjukgymnast.
Din kompetens
Du har socionomexamen / beteendevetare.
Grundläggande psykoterapiutbildning är meriterande liksom tidigare erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse
Information om tjänsten lämnas av
Enhetschef Magnus Lihagen, 0150-722 65.
Enhetschef Ulla Jordán, 0150-722 09, 076-721 65 86.
Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på vårdcentralen Linden!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2020-09-17.
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.