OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hindby Dibber söker ny medarbetare som ska vara examinerad socionom och behörig att arbeta som skolkurator. Under läsåret 2020/2021 är tjänsten på 40% förhoppningsvis kan anställningsgraden fortsätta med samma % även nästkommande läsår. Dock kommer grundanställningen att ligga på 20%. Vi ser gärna att Du kan börja hos oss den 17/8.
Vår alldeles förträffliga kurator som arbetar hos oss nu, ska gå vidare till andra utmaningar, därav är vi i behov av Dig som kan fortsätta i samma goda anda. Är du nyexaminerad är detta en fantastisk skola att inleda sin yrkesverksamma karriär på. Hindby Dibber har en atmosfär som uppmuntrar till kreativitet och skapande samt har ett gott socialt klimat. Rätt person har alla möjligheter att utforma sitt arbete och sätta sin egen prägel på uppdraget. Du kommer att vara en naturlig del av det dagliga arbetet på skolan samt sitta med vid skolan EHT-möten tillsammans med skolsköterska, specialpedagog, speciallärare och skolans rektor. Du ska vara lösningsfokuserad och kunna tänka utanför boxen då det behövs. Du får arbeta i en miljö som är varm och gemytlig och där alla arbetar för att alla individer ska få växa till sin fulla kapacitet.
I Malmö arbetar vi för varje elevs bästa skola, oavsett om eleven går på en kommunal skola eller en fristående skola.
Om Dibber
Dibber/Læringsverkstedet är en av Skandinaviens största förskole- och skolaktörer med ca 235 förskolor i Norge och ca 75 förskolor och skolor i Sverige. Den svenska koncernen bedriver idag verksamhet i 8 kommuner i Stockholms län, Nyköpings kommun, Örebro kommun samt 3 kommuner i Skåne län. Vi är cirka 1500 medarbetare i Sverige och tar dagligen emot flera tusen barn och elever.
Dibber/Læringsverkstedet är startat och ägs av två pedagoger, Randi och Hans Jacob Sundby. Dibber/Læringsverkstedet har över 6 000 medarbetare och målet är att växa och utvecklas kontinuerligt. Visionen är att få ”Världens viktigaste värden att växa”. Först och främst barn och elever i förskolor och skolor, men även föräldrar/vårdnadshavare och medarbetare.
Vår uppgift är att skapa en arena där barnet och ungdomen kan växa upp med trygghet, glädje och känslan av att "jag kan". Det handlar om barnet och ungdomens sociala färdigheter, lek och utmaningar, känsla av tillhörighet och att lära och utvecklas maximalt.