OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdcentralen Tannefors finns i nya, ändamålsenliga lokaler cirka tio minuters promenadväg från centrala Linköping. Drygt 11 300 personer från både landsbygd och stad är listade hos oss, varav en stor del är barnfamiljer. Vi är cirka 35 medarbetare som bedriver en komplett mottagning med BVC, specialistmottagningar för astma, diabetes, inkontinens, dietist- och kuratorsverksamhet. På vårdcentralen finns också ett välfungerande kliniskt laboratorium.
Tillsammans arbetar vi för att ge våra patienter god och kvalitativ vård i rätt tid. Vi är ett bra team som har roligt ihop! Vårdcentralen har mycket höga resultat i landstingets medarbetarenkät. Nu är vi i behov av att anställa en kurator då en av våra kuratorer går i pension. Har du rätt kompetens och motivation för att vara med och utveckla vår vårdcentral in i en spännande framtid är du välkommen att bli en av oss!
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med individuella behandlingskontakter i form av krisbearbetningar och problemfokuserade samtal. Arbetet är varierande och självständigt vilket innebär stort egenansvar.
Du kommer att erbjudas regelbunden handledning individuellt eller tillsammans med andra kuratorer inom primärvården. Allmänmedicinskt utbildningscentrum i Östergötland erbjuder kontinuerligt fortbildning som du kommer att få möjlighet att delta i. Som medarbetare inom Region Östergötland har du rätt till flera olika förmåner, bland annat friskvårdsersättning upp till 1 500 kr/år.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har grundutbildning som socionom eller kompetens som bedöms likvärdig. Steg 1 (grundläggande psykoterapeututbildning) är ett krav, gärna med KBT erfarenhet. Erfarenhet av psykosocialt eller psykoterapeutiskt arbete är meriterande.
Personliga egenskaper
Som person är du stabil och har lätt att anpassa dig till olika situationer samt har en mycket god samarbetsförmåga. Vi lägger stor vikt vid att du har ett positivt och professionellt förhållningssätt och att du också kan arbeta självständigt och vara flexibel. Vi värdesätter engagemang och ett rikligt mått av humor!
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde 1 augusti eller enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Anette Lagergren, 010-103 55 30 eller 072-523 18 40.
Facklig företrädare för SSR är Ing-Britt Andersson, 010-103 04 26.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 17 april 2015. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48