OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdcentralen Tannefors finns i nya, ändamålsenliga lokaler cirka 15 minuters promenadväg från centrala Linköping. Cirka 11 500 personer från både landsbygd och stad är listade hos oss, varav en stor del är barnfamiljer. Vi är 35 medarbetare som bedriver en komplett mottagningsverksamhet med bland annat läkarmottagning, samtalsmottagning, hälsomottagning samt specialistmottagningar för astma, diabetes, inkontinens- och dietistverksamhet. På vårdcentralen finns också ett välfungerande kliniskt laboratorium.
Tillsammans arbetar vi för att ge våra patienter god och kvalitativ vård i rätt tid. Vi är ett bra team som har roligt ihop! Vårdcentralen har mycket höga resultat i medarbetarenkäten. En av våra kuratorer kommer att vara ledig för studier på deltid och därför söker vi nu en ersättare. Har du rätt kompetens och motivation för att vara med och utveckla vår samtalsmottagning är du välkommen att bli en av oss!
Arbetsbeskrivning
Du kommer att arbeta med psykosocialt bedömnings- och behandlingsarbete, innefattande psykoterapeutisk behandling. Arbetet är varierande och självständigt vilket innebär stort egenansvar.
Du kommer att erbjudas regelbunden handledning individuellt eller tillsammans med andra kuratorer inom primärvården. Allmänmedicinskt utbildningscentrum i Östergötland erbjuder kontinuerligt fortbildning som du kommer att få möjlighet att delta i. Som medarbetare inom Region Östergötland har du rätt till flera olika förmåner, bland annat friskvårdsersättning och flextid.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har grundutbildning som socionom, psykolog eller kompetens som bedöms likvärdig. Grundläggande psykoterapeutisk utbildning (Steg 1 utbildning) är ett krav, gärna med KBT-inriktning. Erfarenhet av psykosocialt eller psykoterapeutiskt arbete är meriterande.
Personliga egenskaper
Som person är du stabil och har lätt att anpassa dig till olika situationer samt har en mycket god samarbetsförmåga. Det är viktigt att du har ett positivt och professionellt förhållningssätt, kan arbeta självständigt och vara flexibel. Att du är engagerad och har ett rikligt mått av humor är betydelsefullt! Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Anställning och information
Det här är ett vikariat under perioden den 1 september 2016 till och med den 15 augusti 2017 som kan komma att övergå i en tillsvidareanställning. Tjänstgöringsgrad 75%.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Anette Lagergren, 010-103 55 30, 072-523 18 40, anette.lagergren@regionostergotland.se
Facklig företrädare för SSR är Lena Abrahamsson, 010-103 55 64, lena.b.abrahamsson@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 14 augusti 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Vi kommer att kalla till intervjuer löpande under ansökningstiden. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48