OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kursadministratör
vid Institutionen för freds- och konfliktforskning 75 %, beräknat tillträde 1 augusti.
Arbetsuppgifter: Assistera prefekt och studierektor rörande administrativ utformning och genomförande av grundutbildningen.Fördelning av kurs- och lärartimmar.Assistera studierektor rörande upprättande och revidering av kursplaner samt ansvara för att databaser uppdateras.Assistera studierektor i hantering av ärenden om fusk och överklagande från studenter.Tillsammans med prefekt och studierektor följa upp grundutbildningen med avseende på ekonomi och genomströmning.Förmedla beslut och föreskrifter till berörda lärare.Assistera vid introduktion av nya lärare.Tillsammans med studierektor verka för att lärarkollegiet sammankallas.Se till att kursutvärderingarna utförs och följs upp.Se till att studentinformationen på hemsidan är uppdaterad.Praktisk samordning av gästforskare vid centrum för rysslandsstudier.Utfärda intyg till studenter.
Kvalifikationskrav: Universitetsexamen.Erfarenhet av utbildningsplanering och schemahantering.God kännedom om kurser och program vid Freds- och konfliktforskning samt Centrum för rysslandsstudier.God social kompetens och mycket god samarbetsförmåga.Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Önskvärt och/eller meriterande i övrigt:
Fil kand i statskunskap eller freds- och konfliktforskning.
Uppsala universitet har ambitionen att främja jämställdheten genom en jämnare könsfördelning.Flertalet anställda inom denna kategori är kvinnor varför vi gärna ser manliga sökande till anställningen.
Välkommen med din ansökan med ev.I samtliga fall ska UFV-PA 2010/1523 anges.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Grundström, Saco-rådet
018-471 5380
Carin Söderhäll, TCO/ST
018-471 1997
Stefan Djurström, Seko
018-471 3315
Annette Weyde, OFR/ST
018-471 00 00 (vxl)
Halina Hohethal
018-471 00 00 (vxl)
Kajsa Angerdal Skoglund
Martin Wahlén, bitr kanslichef
+46 18 4711881
Stellan Sandler, vicerektor
+46 18 4714430