Kursadministratör

Arbetsbeskrivning

Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Uppgiften är att bedriva forskning och utbildning av högsta kvalitet och att på olika sätt samverka med samhället. Vår viktigaste tillgång är alla de individer som med sin nyfikenhet och sitt engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Uppsala universitet har 40.000 studenter, 7.000 anställda och en omsättning på 6,5 miljarder kronor.



Institutionen för kvinnors och barns hälsa bedriver forskning, forskarutbildning och grundutbildning inom obstetrik/gynekologi, pediatrik och internationell mödra- och barnhälsovård (IMCH).

Institutionen har ca 450 verksamma, varav ca 100 anställda och ca 100 registrerade doktorander.  Mer information om institutionens verksamhet hittar du på www.kbh.uu.se. 

Vi söker en administratör som delvis kommer att arbeta med kursadministration inom vår internationella utbildning vid IMCH och som delvis kommer att administrera forskarutbildningen för hela institutionen. 

Arbetsuppgifter
Arbetet innefattar att i samarbete med en annan kursadministratör arbeta med utbildningsadministrativa ärenden kring den internationella utbildningen. I arbetsuppgifterna ingår registreringar i Uppdok och Studentportalen, att ge kursinformation till studenter, utfärda intyg samt sköta tentamensutlämning, viss schemaläggning, bedömning av ansökningar till mastersprogrammet samt fristående kurser och att förbereda underlag för utbetalning av ersättning och reseersättning till externa föreläsare. Det ingår att assistera studenter och övriga besökare, många från andra länder, med praktiska frågor inför och under studietiden vid IMCH. 

Arbetsuppgifter inom forskarutbildning innefattar handläggning av ansökningar till forskarutbildningen, halvtidsseminarier, disputationsanmälningar, aktivitetsrapportering och att vara ett stöd till handledare och doktorander i frågor om forskarutbildningen samt att vara ett administrativt stöd till studierektor. Kringarrangemang vid disputationer och halvtidskontroller ingår också i arbetet.

Arbetsuppgifter kan komma att förändras inom ramen för anställningen.

Kvalifikationer
Högskoleexamen, yrkesutbildning inom administrativt område eller motsvarande kompetens som av arbetsgivaren bedöms som likvärdig. Anställningen kräver erfarenhet av arbete inom administration eller motsvarande. Mycket goda språkkunskaper i engelska krävs för arbetet då många av våra studenter och doktorander är utländska och självklart är också goda språkkunskaper i svenska ett krav. Arbetet kräver mycket god datorvana. Administrativ erfarenhet från universitet/högskola är meriterande. Rollen passar dig som trivs i en mångkulturell miljö och gillar att ha kontakt med människor. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet som servicekänsla, god organisations- och samarbetsförmåga, god kommunikationsförmåga samt vana vid självständigt arbete.

Uppsala universitet värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Tillträde: Snarast eller efter överenskommelse.

Anställningsform: Tidsbegränsat vikariat t.o.m. 2017-06-30.

Anställningens omfattning: 100 %

Upplysningar om anställningen lämnas av:
Prefekt Agneta Skoog Svanberg, 018-611 0170, agneta.skoog_svanberg@kbh.uu.se, Personalsamordnare Malin Ghanem, 018- 611 5983, malin.ghanem@kbh.uu.se.

Välkommen med din ansökan senast den 16 november 2016, UFV-PA 2016/2942.

Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Grundström, Saco-rådet
018-471 5380
Carin Söderhäll, TCO/ST
018-471 1997
Stefan Djurström, Seko
018-471 3315

Sammanfattning

Besöksadress

box 256
None

Postadress

box 256
Uppsala, 75200

Liknande jobb


Administratör med servicekänsla

Administratör med servicekänsla

18 november 2022

10 november 2022