kval. informatör

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingens nuvarande kompetens- och tjänsteutbud ska kompletteras med likvärdiga tjänster från Kompletterande aktörer. Syftet är att göra utbudet av förmedlingstjänster större och mer differentierat. Detta kan bidra till en förbättrad service till arbetssökande där satsningar sker mot olika målgrupper. Avdelningen Kompletterande arbetsförmedlingstjänster ska ansvara för detta arbete och vara ett stöd till arbetsförmedlingarna. Avdelningen kommer att bestå av en stab och tre enheter. Enheterna kommer att ansvara för beställning, upphandling, verksamhetsstöd, uppföljning/avvikelsehantering, kvalitetssäkring/kvalitetsledning mm. Arbetsuppgifter Som kvalificerad informatör för avdelningen Kompletterande arbetsförmedlingstjänster kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av att: . ansvara för och leda mediearbetet inom avdelningen . ha god kommunikation med interna och externa intressenter . planera och producera information/material och marknadsföringsinsatser och leda avdelningens kommunikativa arbete i samarbete med Informationsavdelningen . samverka med Informationsavdelningen, Presstaben, förmedlingsverksamheten och övriga avdelningar . sammanställa inkomna synpunkter och hantera informationen. Kvalifikationer Vi söker dig som har högskoleutbildning inom kommunikation eller motsvarande kunskaper som du förvärvat på annat sätt. Du har bred erfarenhet av informations- och kommunikationsarbete inom myndighetsvärlden gärna som informationsansvarig inom statlig myndighet.[Det är bra om du har gedigen erfarenhet av arbete som journalist, PR-konsult eller informatör och gärna erfarenhet från dagspress. Du har en stark drivkraft, är van att ta initiativ och arbeta självständigt under eget ansvar. Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift och är snabb och stilsäker. Arbetet innebär en mängd kontakter både internt och externt och ställer höga krav på din sociala förmåga. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska är ett krav. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Anställningsformen är tills vidare som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast. Arbetet kan innebära en del resor. Ansökan Välkommen med din ansökan senast den[30 november[2009. Du ansöker genom att klicka på knappen 'ansök' nedan och bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 24 november 2009
  • Ansök senast: 30 november 2009

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

Kommunikatör med fokus på grafisk formgivning, foto och film

25 november 2024