OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.
Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning är beläget i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och med tillgång till flera strandbad.
Våra 1 600 medarbetare är vår viktigaste resurs och vi söker dig som vill vara med och bidra till att våra verksamheter håller en hög kvalitet med våra invånare i fokus.
Vi är varandras arbetsmiljö och vi strävar efter ett klimat som präglas av mod, respekt, tydlighet och hjälpsamhet. För att nå dit krävs ett nära ledarskap som kännetecknas av personlig mognad och tydlighet samt att du som medarbetare bidrar med ett aktivt medarbetarskap.
Enheten arbete och välfärd vann Stockholms stads kvalitetsutmärkelse 2019! Om du vill vara med på vår fortsatta kvalitetsresa och gillar att jobba med förändringsprocesser är du välkommen med din ansökan!
Inom Arbete och välfärd arbetar vi med personer i behov av ekonomiskt bistånd, vräkningsförebyggande arbete, budget-och skuldrådgivning, feriearbeten, medborgarservice mm.
Vi har cirka 65 medarbetare fördelade på 4 biträdande enhetschefer och en enhetschef.
Enheten präglas av ett stort engagemang och en stark vilja att påverka för det bättre med våra invånare i centrum. Den administrativa gruppen består av 5 medarbetare. I gruppen ställer vi upp för och stöttar varandra i både stort och smått och det finns en vilja att ständigt utvecklas.
Vi erbjuder bland annat:
- Tillgång till nära och tillgänglig arbetsledning
- Engagerade kollegor
- Friskvårdstid på arbetstid och friskvårdsbidrag
- Flexibel arbetstid
- Semesterväxling
- Löpande kompetensutveckling
Hos oss värdesätter vi god teamkänsla och en naturlig del i jobbet är att delta i aktiviteter som främjar detta, som hälsofrukost, fredagsfika och friskvårdsaktiviteter. Till stöd i friskvårdsplaneringen har vi engagerade hälsocoacher på enheten.
Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag som kvalificerad administrativ assistent innebär att utgöra ett administrativt stöd i handläggningen av enhetens ärenden samt att stödja enhetens ledning med uppkommande administrativa och praktiska uppgifter.
Arbetet innebär bland annat fakturahantering och tät samarbete med ekonomiavdelningen. Administration av avhysningar, hyresskulder, störningar och rättelseanmodan. Uppföljning av SHIS avtal, insortering, posthantering och inköp. Hantering av egna medel, tandvård och glasögon. Personaladministration. Avstämning av ekonomiskt bistånd. Administration av beslut, betalningar och insättningar mot återsökning/återkav. Ytterligare arbetsuppgifter - både högt och lågt - förekommer.
Introduktion i arbetet kommer ske kontinuerligt med stöd av chef och kollegor.
Kvalifikationer
Du har lägst avslutad utbildning från gymnasieskola (medtag handlingar till en eventuell intervju). Det är meriterande med eftergymnasial utbildning från till exempel yrkeshögskola inom administration, ekonomi eller HR samt erfarenhet av Agresso. Du har god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Arbetsprov kan komma att genomföras.
Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten med förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan själv se vad som behöver göras och är utvecklingsorienterad. I och med att arbetet förutsätter ett nära samarbete med socialsekreterare och enhetens ledning ställs höga krav på samarbetsförmåga och att du är tillmötesgående i ditt bemötande. Flexibilitet kring arbetsuppgifterna krävs då dessa kan vara föränderliga över tid.
Vi kommer att fästa stor betydelse vid personlig lämplighet.
Provanställning om 6 månader tillämpas.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.