OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att vara en del av Räddningstjänsten Storgöteborg är att vara en del av något större än en själv. Vi ser det som en förmån att få vara någon andra kan lita på. Någon som aldrig ger upp, som alltid är uppe på fem. Vi är en modig organisation som tar hand om varandra. Vi är först in för att lösa problemet och sist ut för att säkra upp. Ytterst handlar allt vi gör om att skapa ett tryggare samhälle. Det engagemanget präglar hela vår organisation och skapar en svårslagen känsla av att vara behövd.
ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ handläggare kommer du att ha en viktig roll som administrativt stöd till avdelningschef och avdelningens enhetschefer. Arbetsuppgifterna innehåller planering inför möten, hantera kallelser samt bereda underlag inför beslut. Du kommer att delta på möten och där ha en viktig roll som sekreterare. Du ansvarar för avdelningens protokoll från upprättande till arkivering. Inom Räddningstjänsten Storgöteborg arbetar vi just nu intensivt med att kvalitetssäkra de administrativa processerna och offentlighetsstrukturen. Du kommer att ha en viktig i roll i detta utvecklingsarbete. Det handlar bland annat om hantering av allmänna handlingar, beslutsunderlag samt styrdokument.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning offentlig förvaltning, statskunskap, samhällsvetenskaplig inriktning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver också ha flera års erfarenhet av liknande roll.
För uppdraget som administrativ handläggare behöver du ha goda kunskaper om Arkivlagen, offentlighetsprincipen samt förvaltningslagen.
Med utgångspunkt från arbetsuppgifternas art behöver du vara noggrann och strukturerad. Du behöver också vara självgående, ansvarstagande och kommunikativ.