Kvalificerad administrativ handläggare till kulturförvaltningen

Kvalificerad administrativ handläggare till kulturförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Kulturförvaltningen verkar för ett brett konst- och kulturliv för alla att delta i. Vi arbetar för en hållbar och öppen stad som sätter kulturen och konsten i centrum.

Kulturförvaltningen har cirka 800 anställda som huvudsakligen verkar inom bibliotek, kulturhus, museer och övriga kulturverksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
Är du nyutexaminerad inom samhällsvetenskap eller förvaltningshögskola och nyfiken på att arbeta i en politiskt styrd organisation med många olika frågor och nära dem som leder vår organisation? Eller har du arbetat några år med liknande befattning och är intresserad av en ny miljö? Då kan du vara den vi söker.

Tjänsten som administrativ handläggare är nyinrättad och är placerad i Staben som är en stödfunktion nära förvaltningsledningen, nämnd och förvaltningens chefer. Enheten består av specialistfunktioner inom nämnd- och ärendehantering, planering, uppföljning och analys, informationsförvaltning, fastighet och säkerhet samt miljö.

I rollen som administrativ handläggare kommer du vara ett stöd till kollegor inom ärende- och nämndhantering. Du bistår med service till kulturnämnden, informerar allmänhet om ärenden och beslut inom nämndens ansvarsområden. I arbetsuppgifterna ingår att vara sekreterare i kulturnämndens namnberedning med planering och genomförande av sammanträden. Du kommer även att arbeta med förberedelser av möten samt vara ett administrativt och operativt stöd till förvaltningsledningen.

Övriga uppgifter varierar över tid men innefattar också revidering av styrdokument, förberedande av handlingar till nämnd och i att bistå vid utredningsarbete tillsammans med utredningsledare och chefer. Andra arbetsuppgifter tillkommer delar av året som enheten behöver stöd i för att klara sitt totala uppdrag. Du kommer att samverka med andra funktioner både internt inom enheten och inom förvaltningen.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk examen inom offentlig förvaltning, statskunskap eller som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har några års arbetslivserfarenhet inom liknande område, men även om du är nyutexaminerad är du välkommen att söka.

Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska språket både i tal och skrift då uppdraget till viss del innebär att hantera och sammanfatta texter.
Då du kommer att arbeta i ett flertal olika it-verktyg är det värdefullt om du har förmåga att arbeta i digitala miljöer och att hantera administrativa system. Du behöver ha goda kunskaper i kommunallag och förvaltningslag och det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.

Som person är du serviceinriktad och trivs med att arbeta med olika uppgifter tillsammans med andra och har ett flexibelt och prestigelöst förhållningssätt. För att lyckas i rollen måste du vara strukturerad, lyhörd och ha en god administrativ förmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.





ÖVRIGT
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.

I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. För mer information kontakta Rekryteringsspecialist Petra Pettersson, tel. 0733-434629.
Intervjuer beräknas ske under veckorna 15-16.

Varmt välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

Liknande jobb


Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024