Kvalificerad administratör

Arbetsbeskrivning

Surahammar ligger centralt i Mälardalen, 10 minuter norr om Västerås. Bra boende till låga priser i kombination med goda möjligheter till en rik fritid gör kommunen attraktiv att flytta till. I kommunen finns skolor och förskolor med hög kvalitet.

Surahammars kommun söker kvalificerad administratör till plan- och byggkontoret. Du kommer i första hand arbeta med bygglovsprocessen med ansvar för granskning och behandling av inkomna ärenden i enlighet med förvaltningslagen samt plan- och bygglagen. I din yrkesroll kommer du i kontakt med interna medarbetare i olika förvaltningar, invånare och företag i Surahammars kommun samt externa myndigheter.

Andra uppgifter är bland annat kallelser och protokollföring från tekniskt samråd, arbetsplatsbesök och slutsamråd. I dessa uppgifter kommer du i kontakt med politiker, personer som har sökt bygglov samt industrin och företagare. En viktig uppgift är att ge information till allmänheten om bygglovsprocessen.

Ytterligare områden inom bygg- och miljönämndens ansvar är trafikfrågor, bostadsanpassningsbidrag till personer med funktionsnedsättning och tillgänglighetsfrågor samt tillsynsarbete. Arbetsuppgifterna har en stor bredd med många variationer. Arbetet innebär ett nära samarbete med kommunens byggnadsinspektör. Vi lämnar också statistikuppgifter regelbundet och svarar på olika enkäter och underrättelser som inkommer från andra myndigheter. Administratörens arbete är en viktig länk för att kunna fullfölja de krav som ställs från lagstiftningen inom de olika områdena.

För dig som trivs med samarbete över ämnesgränser, som gillar utmaningar och som vill vara med och utveckla din roll och det administrativa uppdraget, erbjuder vi en plats på plan- och bygg. Vi söker dig som har samhällsvetenskaplig utbildning från högskola eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Tidigare erfarenheter av arbetsuppgifter enligt ovan är meriterande. Du ska behärska Office-paketet obehindrat samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Körkort krävs för anställningen. Tidigare arbete inom en politisk styrd organisation är meriterande liksom erfarenhet av att arbeta i någon typ av ärendehanteringssystem.

Som person är du självständig, ansvarstagande, strukturerad och noggrann. Du behöver också ha god initiativförmåga, förmåga till problemlösning och vara mål- och resultatinriktad. Du är lyhörd och kommunikativ. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.

Surahammars kommun har tobaksfri arbetstid.

Körkort klass -B---.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Surahammars kommun SURAHAMMAR
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tills vidare
  • Publicerat: 28 november 2013

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024