OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag.I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda. Adecco Office & HR förmedlar VD-sekreterare, administrativ chefer, HR-specialister, personalchefer m fl.Vi har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar.Mer information om Adecco finns på www.adecco.se Nu söker vi en kvalificerad administratör till vår uthyrningsverksamhet.Tjänsten är ett föräldravikariat from september 2009 tom maj 2010.Dina arbetsuppgifter I din roll som administratör (site administrator) kommer du att: - Boka hotell, resor till VD och övrig personal på företaget samt se till att allt kring resor fungerar så som upphämtning vid flygplatser, hotell, restaurangbesök m.m. - Generell dokumenthantering, avtal och certifikat och dylikt - Skeppning av varor.- Administrera avtal med leverantörer och sköta kontakten med dessa.- Ansvara för inköp av förbrukningsmaterial.- Inkommande och utgående post - Generell dokumentationshantering - Fungera som en länk mellan administratörer i USA och ledningsgruppen i Sverige.- Stämpla fakturor och se till så att de läggs för betalning.- Assistera utbildningsansvarig vid utbildningar inom företaget. Vem söker vi?-Du ska ha en bra överblick och en förståelse för hur ett kontor sak fungera och vara beredd att assistera där det behövs.- Du är en "doer" som ser till att saker utförs och avslutas utan komplikationer - Du behärskar Officepaketet - Du har sinne för detaljer och ser vad som behöver göras - Du har skinn på näsan - Du har en väl utvecklad social kompetens, som du använder gentemot kollegor och kunder.- Då företaget verkar i en internationell miljö är det ett krav att du talar, läser och förstår engelska obehindrat - Du är prestigelös och backar inte för uppgifter som ligger utöver kravprofilen, om det blir aktuellt.Med andra ord finns det inget statustänkande hos dig.Du ställer upp där det behövs! Vad erbjuder vi?Du blir anställd som konsult i Adecco och kommer att jobba med olika uppdrag som matchar din kompetens.Dina ambitioner ger oss förhoppningsvis möjligheten att förmedla intressanta uppdrag på attraktiva företag.Tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.På kort tid kommer du att få en bred erfarenhet och ett stort kontaktnät.Är du intresserad?Ansökan ska vara inne senast 24/6.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.