OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kvalificerad Administratör, 1 tjänst 100 %
Stockholms Stadsmission, som är en ideell förening, fristående från stat, kommun och kyrka, har som verksamhetsidé att "utifrån en kristen människosyn utmana och komplettera samhällets insatser för utsatta grupper och individer".
Stockholms Stadsmission verkar inom tre områden, Stödjande affärsverksamhet, Utbildning och Sociala verksamheter.Tillsammans med ca 250 medarbetare engageras ca 300 personer som volontärer.
Stockholms Stadsmission driver två verksamheter på Södermalm i Stockholm riktade till människor med psykiska funktionsnedsättningar respektive människor i hemlöshet.Vi söker nu dig, som under cirka ett år, vill delta i vårt arbete genom att ta ansvar för dessa båda avdelningars löpande administration och ge administrativt stöd till våra Tf Enhetschefer och deras medarbetare (sammanlagt cirka 35 personer).
Som Kvalificerad Administratör har du delegerat ansvar för:
.personaladministration, till exempel hantering av ledighetsansökningar och sjukfrånvaro
.administration, till exempel kassahantering, fakturering och inköpsrutiner
.lokal och teknisk utrustning
.avdelningens miljöarbete
Tjänsten är ett vikariat på cirka ett år, knutet till en planerad föräldraledighet, men med möjlighet till förlängning.Tjänsten är huvudsakligen placerad vid Hornstull och är på 100 %.
Vi har som krav att du identifierar dig med Stockholms Stadsmissions värdegrund och verksamhetsidé.Dessutom vill vi att du har:
.en eftergymnasial utbildning
.minimum ett års erfarenhet av administrativt arbete
.god förmåga att planera, strukturera och prioritera arbetsuppgifter
.god förmåga och erfarenhet av att arbeta självständigt.
.goda IT-kunskaper (Microsoft Office-paketet)
.god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.Stockholms Stadsmission ser mångfald som en tillgång.
Ansökan skickas till Stockholms Stadsmission via e-mail:
Sista ansökningsdag: 2010-05 05.Tillträde sker i juni.