Kvalificerad administratör

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta nära politiken och stötta verksamheten med hanteringen av inkommande regeringsuppdrag?

Om tjänsten

I den här rollen får du insikter i hela myndighetens arbete och din arbetsdag har en direkt koppling till det som är aktuellt i samhället.

I rollen som administratör, är du regeringskansliets ingång för myndighetens bevakning av Socialstyrelsens regleringsbrev och regeringsuppdrag. Du arbetar med intern kommunikation kopplat till uppdragen och är sammanhållande för fördelning av kommande/inkomna regeringsuppdrag. Tjänsten innefattar även till stor del registrering av data i vår databas för regeringsuppdrag samt kvalitetssäkring och utveckling av den administrativa processen och hanteringen av våra regeringsuppdrag. Rollen är ett viktigt stöd för myndighetens planerings- och uppföljningsarbete.

Du tillhör ekonomienheten, men du har många kontakter inom organisationen och även med Regeringskansliet. Din närmaste kollega är en av våra erfarna verksamhetskontrollers.

Om dig

För att trivas hos oss är det viktigt att du har förmågan att snabbt läsa in dig på ny information och förmedla den till berörda parter i organisationen. Du har ett administrativt intresse, arbetar strukturerat och noggrant samtidigt som du behåller lugnet när det är korta deadlines. Då arbetet sker i nära samarbete med såväl arbetsgruppen som övriga organisationen, ser vi att det är viktigt att du har lätt för att arbeta med andra. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Vi söker dig som har


• akademisk examen med för tjänsten relevant inriktning
• aktuell erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
• van användare av Officepaketet

Det är meriterande om du har erfarenhet av


• relevant arbete inom offentlig förvaltning, företrädesvis statlig myndighet
• att vidmakthålla/vidareutveckla dataregister
• att upprätthålla många kontaktytor och samordna/koordinera leveranser enligt uppsatt tidplan
• kunskap om statens styrning och budget

Bra att veta

Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med provanställning i sex månader. Du utgår ifrån kontoret på Västerbroplan i Stockholm men har möjlighet att arbeta på distans upp till ett par dagar i veckan. Det finns möjlighet till flex, men du behöver finnas tillgänglig för hantering av inkommande ärenden. I dagsläget är inkorgen bemannad mellan 9-16, men det kan komma att ändras efter verksamhetens behov. Din tjänstetitel blir administratör.

I denna rekryteringsprocess använder vi urvalsfrågor som ett verktyg för ett första urval för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av alla sökanden. Vi ber dig därför svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Camilla Silfverling. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Emily Wadman. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Pablo Canales för ST/OFR. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.

Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Vi erbjuder dessutom bra villkor för bland annat friskvård, flexibel arbetstid, semester och pension.

 


God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom
samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för
att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva  Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg  Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena  Scarabin, enhetschef
075-247 4055

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Socialstyrelsen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 februari 2023
  • Ansök senast: 5 mars 2023

Besöksadress

Rålambsvägen 3, Västerbroplan
None

Postadress

Rålambsvägen 3
Stockholm, 10630

Liknande jobb


Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

Trafikhandläggare till Mönsterås Kommun

21 november 2024

21 november 2024

GR söker processledare e-arkiv

GR söker processledare e-arkiv

21 november 2024