Kvalificerad administratör

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya myndighetssamordnande administratör?

Vill du ha ett meningsfullt arbete som bidrar till en väl fungerande arbetsmarknad? På Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen är du med och bidrar till att Sveriges trygghetssystem som arbetslöshetsförsäkringen, aktivitetsstödet, utvecklingsersättningen och etableringsersättningen är rättssäkra och effektiva. Vi arbetar med tillsyn över arbetslöshetskassorna och över de uppdrag som Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan har i trygghetssystemen.

Vi erbjuder dig en utvecklande roll i en kunskapsorganisation där din kompetens bidrar till vårt resultat. Vi erbjuder effektiva arbetssätt med tvärprofessionella arbetsgrupper och digitala lösningar som underlättar arbetet. Vi uppmuntrar till kompetensutveckling och arbetar ständigt med att utveckla våra arbetssätt och metoder.

I rollen som kvalificerad administratör är du en del av hjärtat på vår arbetsplats. Du är en serviceinriktad person som finns tillgänglig för chefer och kollegor, och gillar att ha många bollar i luften. Du, tillsammans med några kollegor, är en av våra superanvändare av administrativa system. Du tycker det är roligt att hjälpa och visa andra hur systemen fungerar.

Arbetsuppgifterna kommer att variera över tid, och omfattar bl a traditionella uppgifter som administrativt stöd till generaldirektören och ledningsgruppen, såsom mötesplanering och inbjudningar. Du erbjuder chefer och kollegor hjälp att boka och planera möten, resor, kurser och konferenser, till exempel konferenser och utbildningsdagar. Du tar emot leveranser, leveranskontrollerar och gör enklare inköp. Du samarbetar med vår registrator och kan hantera post och e-post, diarieför och arkiverar samt bevakar och följer upp ärenden. I enklare ärenden tar du fram brevsvar och ansvarar för viss korrespondens. Du samarbetar med våra handläggare och ger stöd i upprättande av olika intyg, t ex U2 intyg, arbetsgivarintyg och liknande. Arbetet innebär också ett samarbete med vår HR-funktion där du kommer att göra en del löneadministrativa uppgifter som introduktion av nyanställda, hantering av utlägg och ersättningar, sammanställningar underlag, kontakter med Statens Servicecenter och NOR-utmärkelsen. Vid rekrytering hjälper du till att boka intervjuer med kandidater.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter ryms inom de båda enheterna Verksamhetsstöd och Utveckling och strategi, någon av enhetscheferna blir din närmaste chef. Myndigheten är just nu inne i ett utvecklingsarbete och din enhetstillhörighet kan komma att justeras utifrån arbetsuppgifter och de du närmast samarbetar med.

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har


• Lägst gymnasieutbildning
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, både på svenska och engelska.
• Flerårig vana vid att arbeta med programvaror och systemstöd från t ex Microsoft Office, Platina och personaladministrativa system som t ex Primula, Reach me mfl
• Erfarenhet av administrativa uppdrag

Meriterande är


• någon form av påbyggnadsutbildning inom administration, registratur eller hr-administration
• Arbete i statlig myndighet
• Kunskap eller erfarenhet från området säkerhet och beredskap

Vem är du

Du är en person som arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Du tycker om att ha ordning och reda och planerar ditt arbete i förväg. Du organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt, och stämmer av med kollegor och chefer när du sätter upp mål. Du är angelägen om att hålla deadlines och förstår att ditt arbete bidrar till att vi når våra gemensamma mål.

Som person är du flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt förändra ditt synsätt och tillvägagångssätt och tar ansvar för dina uppgifter.

 

 

Anställningsform

Heltid. Provanställning om 6 månader kan komma att tillämpas.

Placeringsort

Katrineholm.

Kontakt

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Markus Hallström (telefon 070 508 29 54) eller enhetschef Mikaela Glod (telefon 070 214 15 09)

Din ansökan vill vi ha senast den 14 augusti 2023

Fackliga företrädare

Anna Berg SACO 0150-487093

Sofia Lindberg ST 0150-487014

Sammanfattning

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024