Kvalificerad administratör / assistent

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen svarar för - folkhälsa - handikappomsorg - äldreomsorg ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Vård- och omsorgsförvaltningen ska genom systematisk bedömning av befolkningens behov av hälsofrämjande och förebyggande insatser, social service, omvårdnad och/eller hälso- och sjukvård tillhandahålla tjänster av hög kvalitet med ett helhetsperspektiv, inom givna ekonomiska ramar. Befolkningens behov och brukaren/patienten/individen ska vara i centrum. Den gemensamma värdegrunden som antagits av vård- och omsorgsnämnden och som utgår från ett humanistiskt synsätt skall prägla alla verksamheter inom vård- och omsorgsförvaltningen. Som kvalificerad administratör ska man vara äldreomsorgs- och handikappomsorgschefens högra hand. I tjänsten kommer att ingå att: Bevaka ärenden/uppföljning/uppdrag. Bistå avdelningschefer i förberedelser för uppdrag, göra kontinuerliga sammanställningar av aktuella arbetsgrupper. Enklare utredningar/sammanställningar. Göra presentationsmaterial. Bistå vid omvärldsbevakning, söka information på nätet/myndigheter/regering/länsstyrelse. Bevaka och dra ut statistik till verksamhetscheferna. Skriva skrivelser, protokoll, kallelser, telefonservice m m. Administrativa uppgifter av varierande slag. Tjänsten är underställd ekonomichefen på vård- och omsorgsförvaltningen och ingår i förvaltningens administrativa grupp. KVALIFIKATIONER Du ska ha en högskoleutbildning i samhälls-/beteendevetenskap eller annan inriktning som arbetsgivaren prövar likvärdig. Du ska ha erfarenhet av arbete inom social sektor samt erfarenhet av administrativt arbete. Erfarenhet från offentlig sektor är önskvärt. Det är viktigt att du har datakunskaper i Office och framförallt i Word och Power point. Tjänsten kräver dokumentationsvana samt god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift. Du bör också ha förmåga att kunna leta och ta fram relevant informationsmaterial samt att sammanställa densamma från olika källor. Som person ska du: Vara lyhörd och serviceinriktad. Vara engagerad men prestigelös med utpräglad egen initiativförmåga. Klara ett högt och varierande arbetstempo samt ha förmåga att prioritera arbetsuppgifter. Ha ansvarskänsla, vara handlingskraftig och drivande. Kommunikativ, kunna ta emot information och föra den vidare muntligt och skriftligt. God samarbetsförmåga. Kunna skapa bra arbetsklimat . Vi eftersträvar mångfald i våra arbetsgrupper och välkomnar sökanden med olika bakgrund.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åke Strandberg
0150-575 37
Familjerätten
vxl 0150-570 00
Vision, Göran Svenningson
0150-576 70
Rektor Eva Landelius
0150-575 87
Lärarförbunden nås via kommunens växel
0150-570 00
Områdeschef för medborgarfunktionen Pia Carlsson
0150-575 15
1:e anhörigkonsulent Linda Bentholm
0150-569 49
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0150-570 00
Avdelningschef Anna-Lena Ramstedt
0150-569 34
Nutritionsansvarig dietist Sara Svensson
0150-572 20

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Katrineholms kommun
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 12 mars 2007
  • Ansök senast: 28 mars 2007

Besöksadress

Stora Malmsvägen 5
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010