OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten:
Till en utav våra kunder i Kalmars närområde söker vi nu en duktig Administratör som har god analytisk förmåga och bra ekonomisk förståelse. Tjänsten är på 100 %, startar inom 1 månad och passar dig med stort engagemang i ditt arbete.
Som kvalificerad Administratör kommer du att ansvara för fakturering till olika kunder och deras specialbeställda avtal. Du sköter debiteringskörningar i systemet men det förekommer även viss manuell hantering av dessa.
Du kommer att arbeta med kundinbetalningar, inläsning via system samt hantering av de eventuella avvikelser som uppkommer. Att skicka betalningsfiler och läsa in autogiroanmälningar kommer också att ingå i rollen.
Vidare kommer du att skapa bokföringsunderlag för inbetalningar, göra avstämningar och jobba med bokföringsjournaler. I tjänsten ingår även arbete med kreditfakturor.
Som ansvarig för debitering/fakturering kommer du att ha många kontakter inom organisationen, vilket förutsätter att du är en utåtriktad person med sinne för service och ett glatt bemötande.
Kvalifikationer:
Du som söker har en lämplig utbildningsbakgrund inom ekonomi och kanske har du några års erfarenhet av administration och fakturering.
Som person är du prestigelös, lyhörd och noggrann. Du är en duktig kommunikatör som har fallenhet att kunna ifrågasätta när det krävs. Du tycker om att arbeta med siffror och har förmågan att fördjupa dig i detaljer såväl som att tänka i ett helhetsperspektiv. Det är viktigt att du trivs i en självständig roll med egna ansvarsområden, samtidigt som du är en lagspelare som både uppskattar och bidrar till en positiv atmosfär omkring dig.
Som person är du duktig på att planera och prioritera din dag. Det är viktigt att du möter dina deadlines och driver ditt arbete framåt. Därför krävs det att du är bra på att ta eget ansvar, utan att någon på daglig basis säger åt dig vad som ska göras.
Vidare är du en god kommunikatör samt pedagogisk och tydlig i dialogen med både kollegor och externa kontaktpersoner.
Rollen förutsätter att du har ett intresse för förbättrings- och utvecklingsarbete samt att du kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.
Du har mycket hög datamognad, goda kunskaper i Officepaketet, med betoning på Excel.
Hur du ansöker:
Du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se.
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi tar ej emot ansökning via e-post av säkerhetsskäl.
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Terése S Carlstedt på telefon 0703-77 45 51 eller e-post terese@telinrekrytering.se.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Terese Carlstedt
0703774551
Linda Petersson
070-3774574
Mary Winblad
Diana Höglund
072-3377454
Linnea Fransson
072-3377454
Pernilla Stahl
0723377455