OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!
Beskrivning
Är du serviceinriktad, intresserad av miljö- och avfallsfrågor och tycker om att hjälpa till att lösa problem? Vi söker dig som brinner för service, har ett gott bemötande och som vill hjälpa våra invånare samt näringsidkare i Kungälv.
Vårt syfte är att hjälpa dem få svar på sina frågor och hitta positiva lösningar. Vårt arbete är omväxlande och av skiftande karaktär så det är viktigt att du kan hantera snabba förändringar och tycker om att samarbeta. Vår verksamhet utgår från ett starkt kundfokus och där Kungälvs kommuns värderingar: ansvar, delaktighet och tillit genomsyrar vår verksamhet.
Arbetsuppgifter
För en del av tjänsten (40 %) är du kommunens ansikte, eller rättare sagt röst utåt och tar emot inkommande samtal på kommunens huvudnummer. Du svarar på frågor gällande kommunens verksamheter och din huvuduppgift är att underlätta och förenkla för kommunens medborgare och företagare i deras kontakt med den kommunala organisationen. I din roll som administratör förväntas du tycka om att möta människor i olika situationer, ge korrekt och tydlig information samt rådgivning, både i tal och i skrift. Tempot kan ofta vara högt och då är det viktigt att du har en hög stresstolerans och kan hantera flera saker samtidigt samt hjälpa våra besökare snabbt och effektivt.
Den andra delen av tjänsten (20%) innefattar handläggning och administration för Renhållningsenheten. Du arbetar med att följa upp och återkoppla ärenden både mot kunder, internt och till våra entreprenörer. Mycket av kontakten med kunder och entreprenörer sker via telefon men en stor del av arbetet kretsar kring Renhållningsenhetens verksamhetssystem (EDP Future). Du kommer också att arbeta med framtagande av lathundar och checklistor samt ha en samordnande roll för samarbetet mellan Renhållningsenheten och kommunens kundcenter. Rollen som administratör är en utåtriktad tjänst med många kontaktytor och med en möjlighet att arbeta för att förbättra avfallshanteringen i Kungälvs kommun, vilket ger ett mångsidigt och spännande arbete.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är högskoleutbildad eller KY-utbildad med inriktning administration/ekonomi och/eller kommunikation/besöksnäring. Vi ser det som meriterande med erfarenhet från kundtjänstarbete och då gärna inom avfall samt kunskap om systemet EDP Future.
För att trivas som administratör måste du vara självgående och lösningsorienterad. Du har stort ansvarstagande, är strukturerad och kan självständigt driva ditt arbete. Som person är du utåtriktad, social och tycker om kontakten med andra människor. Du har lätt för att bygga kontaktnät såväl inom som utanför organisationen. Du är en lagspelare med en god analytisk förmåga och har lätt för att se och förstå helheten. Dokumentationen ser du som en naturlig del av arbetet. Du är hjälpsam och positiv med krav på att bemöta våra medborgare såväl korrekt som snabbt. Ett gott bemötande och en hög servicekänsla är en självklarhet för oss. Du känner dig bekväm med att ibland kommunicera besvärliga/obekväma beslut. Vår arbetsplats präglas av ett ständigt utvecklingsarbete, därför ser vi att du är motiverad, engagerad och öppen för förändringar.
Då du i ditt arbete dels kommer att ha mycket kontakt med allmänheten och ansvarar för en del informationsmaterial är det viktigt att du mycket väl hanterar svenska språket såväl muntligt som skriftligt.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Varmt välkommen med din ansökan!
Övrigt
Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com
Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.
Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.
Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.
Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av ditt BankID.
Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas.
Vi tillämpar rökfri arbetstid och erbjuder våra medarbetare friskvårdsbidrag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kungälvs kommun har upphandlade avtal.