OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen för behörighet och statsbidrag består av tre enheter – två behörighetsenheter och en statsbidragsenhet. Avdelningen är också den organisatoriska hemvisten för Hälso- och sjukvårdens ansvarsnämnd, Nationella rådet för specialiseringstjänstgöring och Rådet för erfarenhetsutbyte i frågor som rör vissa statsbidrag. Socialstyrelsens myndighetsutövning genomförs vid avdelningen.
Nu söker vi en kvalificerad administratör för arbete som utredarstöd i statsbidragsprocessen, administrativt stöd på enheten samt bidra till att utveckla verksamheten mot myndighetens övergripande och gemensamma mål. I tjänsten ingår även visst chefsstöd. Tjänsten är placerad på enheten för statsbidrag.
Vi söker dig som vill
• fatta beslut i vissa ärenden
• arbeta i dokumenthanteringssystemet Public 360, bl.a. med att skriva beslut och diarieföra ärenden
• besvara förfrågningar rörande statsbidrag
• samarbeta i grupper och team
• budgetarbete och utredarstöd
• förhålla dig till, och arbeta med regeringsuppdrag.
Vi söker dig som har
• akademisk examen med ekonomisk, samhällsvetenskaplig, juridisk eller annan inriktning som vi bedömer likvärdig
• erfarenhet av arbete på myndighet
• vana av att arbeta självständigt i en verksamhet med högt tempo
• god samarbetsförmåga
• stor vana av Office-paketet med fokus på Excel
• erfarenhet av att arbeta teambaserat.
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är strukturerad, noggrann samt har en god och tydlig kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Du har väl utvecklade analytiska och problemlösande egenskaper. Vi tror också att du är utåtriktad och har god förmåga till samarbete. Rollen kräver att du är ansvarstagande, saklig och handlingskraftig i dina uppdrag. Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av förbättrings- och utvecklingsarbete
• vana av att arbeta i Public 360
Vårt erbjudande
Anställningen är en visstidsanställning, t o m 30 januari 2022 och start enligt överenskommelse, med placering i Stockholm. Din tjänstetitel är administratör.
Välkommen med din ansökan senast den 17 november 2020. I ditt personliga brev ber vi dig beskriva dina erfarenheter som matchar den bakgrund och kompetens vi efterfrågar. Ange diarienummer 2.6.1-34710/2020.
Socialstyrelsen strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi erbjuder ett meningsfullt arbete och många kunniga kollegor som vill bidra till ett viktigt samhällsuppdrag. Bra villkor erbjuds för bland annat friskvård, arbetstid, semester och pension.
Om du har frågor om tjänsten, kontakta enhetschef Niklas Eneroth 08-247 31 46. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta personalspecialist Ola Nordin-Remberger. Fackliga företrädare är Carl-Erik Flodmark för SACO och Magnus Göransson för ST. Samtliga nås på telefonnummer 075-247 30 00.
Om Socialstyrelsen
God vård och omsorg bygger på kunskap. Därför finns vi. Socialstyrelsen är Sveriges kunskapsmyndighet för vård och omsorg. Genom samarbete, oberoende experter och pålitlig kunskap styr, stödjer och utvecklar vi hälso- och sjukvården och socialtjänsten. Det gör vi för att människor i Sverige ska få tillgång till god vård och omsorg på lika villkor, oavsett vem man är och var i landet man bor.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Bränd Persson, enhetschef
075-247 3096
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Beatrice Hopstadius, enhetschef
075-247 3670
Beatrice Hopstadius, tf enhetschef
075-247 3670
Pernilla Ek, enhetschef
075-247 3032
Erik Höglund, avdelningschef
075-247 3872
Eva Wallin, enhetschef
075-247 3470
Elisabeth Roxmalm, personalspecialist
075-247 3309
Georg Lagerberg, enhetschef
075-247 3607
Helena Scarabin, enhetschef
075-247 4055