Kvalificerad administratör till Gästrike återvinnare i Gävle

Kvalificerad administratör till Gästrike återvinnare i Gävle

Arbetsbeskrivning

Gästrike återvinnare är ett kommunalförbund bestående av Gävle, Sandviken, Ockelbo, Hofors och Älvkarleby kommuner. Förbundet bildades 2001 med uppdrag att ansvara för den kommunala avfallshanteringen i de fem medlemskommunerna. Gästrike återvinnare ger service åt 162 000 människor och ansvarar för insamling, behandling, planering och information när det gäller hushållsavfall. Gästrike återvinnare är en utvecklingsorienterad organisation med hög kompetens inom hållbar avfallshantering. Vi hjälper våra invånare att ha ett bekvämt liv på ett hållbart sätt. Det ska vara lätt att göra rätt. Gästrike återvinnare bidrar även till en regional utveckling genom att exportera vår kunskap till andra länder och på så vis stimulera det regionala näringslivet.

Vill du vara med och forma en helt ny tjänst som vår administratör? Längtar du dessutom efter att tillhöra en organisation med starkt kamratskap på en arbetsplats som värderar balansen mellan familjen och jobbet? Då håller vi tummarna för att vi matchar varandra!

Arbetsuppgifter

Vill du vara med och forma en helt ny tjänst som vår administratör? Längtar du dessutom efter att tillhöra en organisation med starkt kamratskap på en arbetsplats som värderar balansen mellan familjen och jobbet? Då håller vi tummarna för att vi matchar varandra!

Tjänsten är placerad på kvalitetsavdelning som i huvudsak fungerar som ett stöd till övriga organisationen. Här arbetar medarbetare som bland annat kvalitetsansvarig, miljöansvarig, hållbarhetsstrateg och kompetenser inom IT.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som administratör kommer att vara att samordna och administrera ärenden till och från styrelse, fullmäktige och våra dotterbolag i nära samarbete med förbundsdirektören och övriga i ledningsgruppen. Du är sekreterare vid sammanträden och ger god service till våra politiker i frågor som bland annat rör mötenas struktur och lagefterlevnad. I uppdraget ingår också att bevaka att ärenden kommer upp för beslut, att granska kvalitet, och rättssäkerhet samt att i samråd med ansvarig chef, vid behov redigera och komplettera beslutsunderlag till styrelsen. I uppdraget får du även vara delaktig i att utveckla en effektiv styrelse-och fullmäktigeprocess och skapa förutsättningar för att dessa möten blir bra. Vidare är du administrativt stöd till kvalitetsavdelningen och ansvarar för diarieföring och bevakning av överklagade ärenden.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har lägst gymnasieutbildning. Du har flerårig erfarenhet av att arbeta med kvalificerade ärenden och utredningar i en politiskt styrd organisation.
Vidare är du väl förtrogen med offentlig lagstiftning och föreskrifter som finns inom området.
Det är meriterande om du har erfarenhet av elektronisk dokumenthantering och att arbeta med e-arkiv.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och som person är du strukturerad, serviceinriktad, utvecklingsorienterad, prestigelös och noggrann. Du har även en god förmåga till helhetssyn, är van att arbeta självständigt och kan driva ditt arbete framåt. Vidare har du har en förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter utifrån verksamhetens behov och är flexibel, lösningsorienterad och har lätt för att samarbeta och skapa goda relationer. Du har en god kommunikativ förmåga, både skriftligt och muntligt och kan anpassa ditt språk till mottagaren.

Gästrike återvinnare vill bidra till att förena balans mellan arbetsliv och privatliv och erbjuder förmåner som flexibel arbetstid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vi sitter i fina aktivitetsbaserade lokaler på Sörby Urfjäll med tillgång till ett välutrustat gym och bra kommunikationer.
Gästrike återvinner värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Sista ansökningsdag 23 februari, välkommen med din ansökan!

Kontakt

I denna rekrytering samarbetar Gästrike återvinnare med rekryteringsföretaget Experis. Välkommen att söka tjänsten på www.experis.se Vid eventuella frågor vänligen kontakta rekryteringskonsult Mats Andersson, 026-66 30 22 alternativt mats.andersson@se.experis.com

Fackliga kontakter

Vision, Sofie Blad, tfn 026-17 29 27 alternativt sofie.blad@gastrikeatervinnare.se

SACO, Bengt jonsved, tfn 026-17 73 73 alternativt bengt.jonsved@gastrikeatervinnare.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gästrike Återvinnare
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 februari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Södra Utmarksvägen 16
None

Postadress

Box 722
GÄVLE, 80128

Liknande jobb


16 december 2024

Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024