OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Välkommen till vår trevliga arbetsplats på miljöenheten!
Gillar du att vara en spindel i nätet och en viktig länk i kedjan? I så fall passar detta arbete för dig! Vi är idag två registratorer (inklusive denna tjänst), en verksamhetsutvecklare, en chef och 21 inspektörer som arbetar i smågrupper inom livsmedel, hälsoskydd, avlopp och miljöskydd.
Stadshuset ligger centralt med bra kollektivförbindelser. Vi arbetar aktivitetsbaserat i ljusa och fina lokaler med öppen planlösning. Vi har flextidsavtal och erbjuds friskvårdsbidrag. Kungälv är en mellanstor och växande kommun där mycket händer just nu.
Arbetsmiljön präglas av en god stämning och ett delat ansvar där vi alla hjälps åt. Vi har ett stort engagemang och är motiverade i vårt arbete. Samarbete och samsyn är en nyckel i arbetet hos oss. Arbetet är omväxlande och du måste kunna anpassa dig till ändrade omständigheter. Du arbetar, som nämnts, tätt ihop med närmaste registratorkollega samtidigt som vi alla på miljöenheten är en grupp som samarbetar för att komma framåt. Till de två registratorstjänsterna är även en verksamhetsutvecklare och en verksamhetsutvecklingsgrupp kopplad som bl a arbetar med frågor kring vårt ärendehanteringssystem (idag EDP Vision). Förutom att arbeta i ärendehanteringssystemet Vision arbetar vi även till viss del i kommunens centrala ärendehanteringssystem Public 360 när det gäller nämndadministrationen.
Som så många andra arbetar vi för en ökad digitalisering både inåt och utåt. Är du intresserad och kompetent inom det området är det ett stort plus. Vi sätter stort värde för intresse inom miljöenhetens verksamhetsområden eftersom det sker ett tätt samarbete med handläggarna.
Vi vill ha en unik kombination av självständighet och förmåga att kunna samarbeta. Du får gärna tycka om utvecklingsarbete och vara lösningsinriktad inom din administrativa roll tillsammans med närmaste registratorkollega och resten av gruppen.
Ansvarsområden
I arbetet ingår diarieföring och övriga administrativa uppgifter, fakturering, starta och avsluta ärenden, registrera och scanna allmänna handlingar på ett rättssäkert sätt med god kvalitet. Även arkivhantering, nämndadministration, expediering, kopiering, utskick, insortering i arkiv m m ingår.
Dessutom ingår att ge handläggarna, verksamhetsutvecklingsgrupp och chef service, information råd och stöd både inom och utanför enheten genom exempelvis utskick av allmänna handlingar. Vi arbetar ständigt med att digitalisera oss och därför kommer du att arbeta med att utveckla digitala processer, ärendehantering i vårt ärendehanteringssystem och systemadministratörsuppgifter. Arbetet innebär också utvecklingsarbete inom de administrativa arbetsuppgifterna.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen inom offentlig förvaltning, statskunskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha minst 2 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter såsom diarieföring, arkivering och expediering inom offentlig verksamhet.
Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska språket både i tal och skrift då uppdraget till viss del innebär att hantera och sammanfatta texter.
Då du kommer att arbeta i ett flertal olika IT-verktyg är det värdefullt om du har förmåga att arbeta i digitala miljöer och att hantera administrativa system. Det är meriterande om du har arbetat inom ärendehanteringssystemet EDP Vision, Agresso, e-tjänstplattform och e-arkivering.
Vi ser gärna att du har arbetat med registratorarbete/ärendehantering inom en kommunal myndighet allra helst på ett miljökontor.
Personliga egenskaper
För att klara denna roll behöver du vara självgående och strukturerad genom att du tar ansvar för dina uppgifter samt planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt. Du har förmågan att hantera arbetstoppar och prioritera. Du håller tidsramar och driver dina processer vidare. Vi ser att du är flexibel genom att du har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och snabbt kan ändra synsätt och förhållningssätt. Du ser möjligheter vid förändring.
Som medarbetare har du en mycket god samarbetsförmåga och deltar aktivt i samarbetet med andra. Du har god social kompetens och bidrar till att skapa ömsesidigt förtroende och respekt i mötet med våra verksamhetsutövare och oss. Du lyssnar, kommunicerar och löser eventuella konflikter på ett sakligt, konstruktivt och objektivt sätt. Du bidrar till den goda stämningen hos oss genom att vara engagerad och delaktig. Vi vill också att du är serviceinriktad genom att vara lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Kungälvs kommun med Randstad. Välkommen med din ansökan senast den 13 november. Urval och intervjuer kommer att ske löpande, ansök därför så snart som möjligt. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jenny Gillard på jenny.gillard@randstad.se
Om företaget
I Kungälv mäts inte storheten i meter utan i det vi drömmer om, satsar på och åstadkommer tillsammans. Här finns ambitioner, stora hjärtan och visioner. I Kungälvs kommun finns spännande och viktiga yrken där du gör skillnad i människors vardag varje dag. Det är det som är storheten. Välkommen till Kungälv!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044