OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Trivs du med ett flexibelt och omväxlande arbete? Är du lyhörd och självständig som person? Tycker du dessutom om att arbeta inom det administrativa området? Då är det kanske dig vi söker som vår nya administratör till socialförvaltningens ledningskontor!
Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat socialt arbete. Förvaltningens arbete innehåller både myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser för barn, ungdomar, vuxna och familjer. På socialförvaltningen arbetar cirka 500 medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Din främsta arbetsuppgift kommer vara att fungera som chefsstöd till cheferna på socialförvaltningens ledningskontor. Du kommer att hjälpa till med att bland annat skriva protokoll, boka in möten och ta fram underlag. Du kommer att agera som spindeln i nätet för att stötta cheferna administrativt och få verksamheten att fungera så bra som möjligt.
Exempel på dina arbetsuppgifter:
• Beställa material.
• Lägga ut information och utveckla Internportalen.
• Stötta gällande utbildningsadministration, exempelvis svara på mail från deltagare och skapa utvärderingar efter utbildningar.
• Skapa en utbildningskatalog med alla utbildningar som erbjuds.
• Omvärldsbevakning.
Du kommer främst att arbeta i Officepaketet men andra system kan förekomma.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• En avslutad gymnasieutbildning.
• Minst ett års erfarenhet av samordnande administrativa arbetsuppgifter.
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
• Goda IT-kunskaper.
Det är meriterande om du även uppfyller följande punkter:
• Har en eftergymnasial utbildning från högskola eller yrkeshögskola.
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat som chefsstöd.
• Tidigare erfarenhet från serviceinriktat arbete.
• Har B-körkort.
För att trivas i rollen behöver du vara en person som har lätt för att skapa en överblick av vad som behöver göras och kunna prioritera därefter. Du ska kunna vara flexibel och tycka om att arbeta med varierade arbetsuppgifter. Det är också viktigt att du är självständig och ansvarstagande.
Utöver din formella kompetens lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringsprocessen. Du är en person som har lätt för att lyssna på andra och kan behålla lugnet i pressade situationer. Vi ser också att du är anpassningsbar, tillmötesgående och har en god kommunikativ förmåga.
Är du vår nya kollega? Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Vill du vara med och leda vägen?
Vi erbjuder en arbetsplats som går före och leder vägen i en av Sveriges mest hållbara kommuner. Tillsammans med kompetenta och engagerade medarbetare är du med och utvecklar Eskilstuna genom goda hållbara möten, vägledning och service. Genom ett aktivt och modigt medarbetarskap samt ett tillitsfullt och engagerat ledarskap är du med och driver förändring. Du gör skillnad för människor varje dag.
Vi välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan eftersom den ligger till grund för vårt urval.
Om du har skyddad identitet ansöker du genom att skicka in din ansökan skriftligen eller lämna den i vår reception på Alva Myrdals Gata 3 D. Märk din ansökan med Rekryteringsenheten och annonsens referensnummer.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Susanne Nickel
Therese Kristiansson
016-710 51 38
Namn på facklig företrädare lämnas vid förfrågan
Robert Isaksson
016-710 12 37
Sofia Kroné Karlsson (semester v.28-31, vid fråg
Ing-Britt Hagström
016-710 12 07
Fredrik Wetterling
016-710 26 42
Frågor gällande tjänsterna; kontaktpersoner är a
Jörgen Axelsson
016- 710 21 32