Kvalificerad administratör till Stadsledningskontoret

Arbetsbeskrivning

Är du en självgående problemlösare som har erfarenhet av kvalificerad administrativt arbete? Då kanske du är vår nya administratör!

Nu söker Stadsledningskontoret en kvalificerad administratör till sitt kansli. På kansliet arbetar åtta personer med ärendehantering kring kommunstyrelse och kommunfullmäktige. Vi arbetar även med att ge administrativt stöd till förtroendevalda och tjänstemän inom Stadsledningskontoret. Vi finns centralt i stadshuset med närhet till centralstationen och centrum. Hos oss får du engagerade kollegor och får vara del av att göra skillnad och driva staden framåt!

Kansliet är en av fyra enheter inom stadsledningskontoret som är kommunstyrelsens tjänstemannastab. Kontorets roll är att ge professionellt ledningsstöd till kommunstyrelsen och vara deras förlängda arm i den samlade kommunala verksamheten. Det handlar även om att företräda helheten och stå för spelregler, policys, och driva utvecklingen så den möter morgondagens krav. Att arbeta inom kommunen är för oss att arbeta med det viktigaste – att föra vår stad framåt. Detta försöker vi uppnå genom att alltid leverera hög kvalitet, ett gott bemötande och alltid försöka skapa bästa möjliga möte!

Läs gärna mer på: www.vasteras.se/stadsledningskontoret.


ARBETSUPPGIFTER
Som vår administratör har du varierande arbetsuppgifter och ger administrativt stöd till hela stadsledningskontoret. Du har ett brett spektra av arbetsuppgifter, såväl enklare som mer avancerade. Exempel på arbetsuppgifter är att administrera seminarier och olika möten, olika löpande beställningar men också att förbereda utskick till styrelsemöten, webbpublicering och efterarbete med protokoll.


KVALIFIKATIONER
För att trivas i rollen behöver du ha ett administrativt intresse, vara bekväm med den offentliga processen och dess lagstiftning samt ha en vilja att arbeta för medborgarnas bästa. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som administratör, nämndsekreterare eller registrator. Din datavana är hög och du ser datorn som ett naturligt verktyg i ditt arbete. Du rör dig bekväm och hindersfritt inom program inom Office-paketet. I rollen kommer du även arbeta i system som Ciceron (diarieföringssystem), vårt beställningssystem VIP och vårt intranät, om du har du tidigare erfarenheter av arbete i liknande system är det ett stort plus.

Som person är du självgående och kan särskilja på det personliga och professionella. Du eftersträvar alltid att leverera hög kvalitet, god service och du har ett öppet förhållningssätt för att hitta bästa möjliga lösning. Du är en tydlig kommunikatör och kan uttrycka dig tydligt och professionellt på både svenska och engelska.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass, varför svenskt medborgarskap krävs liksom godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Prövningen genomförs före anställning i enlighet med säkerhetsskyddslagstiftningen. Denna säkerhetsprövning gäller endast slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
För att trivas i rollen behöver du ha ett administrativt intresse, vara bekväm med den offentliga processen och dess lagstiftning samt ha en vilja att arbeta för medborgarnas bästa. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta som administratör, nämndsekreterare eller registrator. Din datavana är hög och du ser datorn som ett naturligt verktyg i ditt arbete. Du rör dig bekväm och hindersfritt inom program inom Office-paketet. I rollen kommer du även arbeta i system som Ciceron (diarieföringssystem), vårt beställningssystem VIP och vårt intranät, om du har du tidigare erfarenheter av arbete i liknande system är det ett stort plus.

Som person är du självgående och kan särskilja på det personliga och professionella. Du eftersträvar alltid att leverera hög kvalitet, god service och du har ett öppet förhållningssätt för att hitta bästa möjliga lösning. Du är en tydlig kommunikatör och kan uttrycka dig tydligt och professionellt på både svenska och engelska.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass, varför svenskt medborgarskap krävs liksom godkänd säkerhetsprövning med registerkontroll. Prövningen genomförs före anställning i enlighet med säkerhetsskyddslagstiftningen. Denna säkerhetsprövning gäller endast slutkandidat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christine Wäneskog
021-39 84 10
Vårdförbundet Mimmi Högblom
021-10 41 66
Rektor Annelie Aleson
021-39 77 21
Rektor Mats Jensen
021-39 47 01
Specialpedagog Kerstin Nilseng
021-39 37 34
Specialpedagog Ulla Brännström Alesson
021-39 34 21
Lärarförbundet Ernst Lindkvist

Verksamhetschef Leif Larsson
021-39 81 01
Frimanska vux Maivor Andreasson
021-39 97 24
Mälarakademin Ann-Sofie Tersmeden
021-39 98 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Västerås stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 16 mars 2017

Besöksadress

Stadshusentrén, Fiskartorget 72187 Västerås
None

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024