Kvalificerad administratör till Statens inköpscentral

Kvalificerad administratör till Statens inköpscentral

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad och prestigelös person som gillar att vara spindeln i nätet? Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete i offentlig sektor samt hög digital mognad? Då kan du vara den vi söker!

Statens inköpscentral är en avdelning inom Kammarkollegiet som ansvarar för upphandling och förvaltning av de statliga ramavtalen. På avdelningen arbetar ca 70 personer fördelat över 4 enheter.

På enheten för ramavtalsförvaltning, där denna tjänst är placerad, arbetar 25 av avdelnings medarbetare med fokus på att förvalta ramavtalen, vägleda avropande myndigheter och följa upp leverantörer. På enheten finns ett stort engagemang och en bred erfarenhet av offentlig upphandling. Eftersom vi har fortsatt hög efterfrågan på våra ramavtal söker vi nu ytterligare en administratör som vill arbeta som administratör på enheten!

Arbetsbeskrivning

Som administratör på enheten för ramavtalsförvaltning stöttar du hela enheten och fungerar som en resurs för ramavtalsförvaltarna samt för enhetschefen. I samarbete med andra kollegor på avdelningen och myndigheten hjälper du till att anordna olika evenemang som Statens inköpscentral håller i, exempelvis avropadagen och leverantörsdagen.

I samarbete med dina kollegor ansvarar du även för att uppdatera innehållet på Statens inköpscentrals webbplats avropa.se samt andra kommunikationskanaler. Du administrerar även system kopplat till verksamheten samt är behjälplig med att föra mötesanteckningar och protokoll. I rollen som administratör ansvarar du även för att göra enklare beräkningar och sammanställningar i dialog med övriga medarbetare på enheten. 

I tjänsten ingår att ha många kontaktytor både med anställda inom myndigheten och med leverantörer, konferensanläggningar, andra myndigheter med mera.

Är du vår nya kollega?
Krav för tjänsten är


• Eftergymnasial utbildning med inriktning samhällsvetenskap/ekonomi alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant
• Relevant och aktuell erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter i offentlig sektor
• Hög digital mognad där du har mycket goda kunskaper i Officepaketet, i synnerhet i excel, samt erfarenhet och kunskap av att administrera webbsidor i webbpubliceringsverktyg
• Erfarenhet och kunskap av att använda olika systemstöd, då enheten utvecklas och behovet av stöd kan variera över tid
• Erfarenhet av att hantera ekonomiadministrativa frågor, exempelvis fakturahantering, uttag av statistik mm
• Erfarenhet av att ha kontakt med både interna och externa intressenter
• Erfarenhet av att planera konferenser och möten
• Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska

Meriterande är erfarenhet av att:


• Grundläggande förståelse för upphandling och Statens inköpscentrals uppdrag
• Erfarenhet av att arbeta i Unit4 (fd. Agresso)
• Erfarenhet av att arbeta på statlig myndighet

Personliga egenskaper
Vi fäster mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Rollen som administratör innebär att du arbetar både självständigt och i team och det är därför viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du positiv, självständig och med ett inre driv. Du jobbar strukturerat och får saker gjorda.  För att trivas i rollen är det viktigt att du är serviceinriktad och prestigelös. Vår verksamhet präglas av stort engagemang och ständig utveckling, en förutsättning för tjänsten är således att du har lätt att sätta dig in i nya områden och en vilja att lära nytt.

Mer information 
Tillträde snarast enligt överenskommelse. Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning.

Vi sitter i fina aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm, med möjlighet att delvis arbeta på distans utifrån verksamhetens behov.

Ansökan
I denna rekrytering vill vi inte att du bifogar ett personligt brev, för att kunna göra en rättvis och likvärdig bedömning av dig som sökande använder vi oss i stället av urvalsfrågor. Vi ber dig därför att svara på frågorna så utförligt som möjligt så att vi kan avgöra hur väl du matchar den efterfrågade kompetensen.

Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobba-har senast den 2 oktober

Kontaktpersoner
Anneli Buverius, chef enheten för ramavtalsförvaltning, tel 08-700 09 51

Karin Edstrand, SACO-S, Karin.edstrand@kammarkollegiet.se
Lisa Ericsson, ST, Lisa.ericsson@arvsfonden.se 

Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Linnea.bredberg@kammarkollegiet.se 

Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även Allmänna arvsfonden och Den offentliga omställningsorganisationen finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 350 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm, Karlstad och Härnösand.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2024
  • Ansök senast: 2 oktober 2024

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 10315 STOCKHOLM
None

Postadress

Box 2218
Stockholm, 10315

Liknande jobb


10 september 2024

Bemanningsplanerare

Bemanningsplanerare

13 september 2024