Kvalificerad administratör till Verksamhetsområde Specialskola

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Just nu befinner sig myndigheten i ett spännande utvecklingsarbete med en tydlig målbild. Vi strävar efter att vara en erkänd kunskapsaktör, en ledande utvecklingsaktör, en förebyggande stödaktör och en pådrivande rättighetsaktör.

Vi söker nu en kvalificerad administratör till Skolstödsenheten. Placeringsort är Örebro. Även Härnösand och Stockholm kan vara möjliga placeringsorter.

Skolstödsenheten inrättades 1 januari 2019 som ett led i ett myndighetsövergripande förändringsarbete och omfattar för närvarande cirka 67 medarbetare.
Skolstödsenheten tillhör verksamhetsområde Specialskola. Vi ger stöd till verksamhetsområdets kärnverksamhet så att de kan fokusera på ledarskapet och på våra målgruppers behov. Vi ger bland annat stöd inom områdena ekonomi-, personaladministration, inköp, elevadministration, skolskjutsadministration, tolkning, vaktmästeri och lokalfrågor, skolmåltider och hörselteknik.

Då myndigheten finns inom stora delar av landet använder Teams, Skype och Zoom för arbete och möten på distans. Resor i tjänsten förkommer.


ARBETSUPPGIFTER
Inom funktionen ledningsstöd ska administratören tillsammans med kollegor stödja chefer inom verksamhetsområdet.

• Ansvara för att ge ett nära och kvalificerat administrativt stöd till enhetens chefer. Även stöd till andra chefer inom verksamhetsområdet kan förekomma.
• Uppdrag och utredningar inom enheten
• Uppföljning av avtal inom verksamhetsområdet
• Investeringsstöd så som behovsinsamling inför budgetplanering
• Ta fram och skriva underlag inför beslut
• Delta i planering, koordinering och förberedelse av olika ärenden och olika mötesforum.
• Ge löpande administrativt stöd som exempelvis samla in uppgifter och underlag, göra sammanställningar, dokumentationsstöd samt stödja i planering av möten.
Övrigt administrativt arbete .


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har följande kvalifikationer:

• Lägst gymnasial utbildning
• Erfarenhet av att vara ett kvalificerat administrativt chefsstöd i offentlig förvaltning
Kunskap och erfarenhet av arbete med upphandling och avtal
Erfarenhet av att analysera och sammanställa material.
• Erfarenhet av att skriva protokoll och minnesanteckningar.
• Erfarenhet av att arrangera möten, konferenser eller andra sammankomster.
• Uttrycker dig väl i tal eller teckenspråk på svenska och i skrift
• Goda kunskaper i Officepaketet (Word, Excel, Powerpoint).

Följande kvalifikationer är meriterande för tjänsten:
• Erfarenhet av arbete inom skolverksamhet
• Eftergymnasial utbildning
• Kunskap i svenskt teckenspråk.

Personliga egenskaper
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är självgående och strukturerad och förmår att planera, organisera samt prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du trivs i en verksamhet som är i ständig utveckling och förbättring. Du har förmågan att lätt se helheten och är uthållig. Du har en god förmåga att söka lösningar både på egen hand och tillsammans med andra. Du har stor integritet, är ansvarstagande och agerar när det behövs. Du är nyfiken och alltid villig att utveckla nya förmågor.

Du ska kunna hantera många arbetsuppgifter parallellt, samtidigt som att du arbetar systematiskt på att få dem gjorda. Du har ett ekonomiskt tänk.


ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktuppgifter och ansökan
I denna rekrytering samarbetar SPSM med ManpowerGroup/Jefferson Wells. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Therese Thunström: therese.thunstrom@jeffersonwells.se alt. 0730-62 33 72.
Varmt välkommen med din ansökan!

Diarienummer 2 STO-2022/1779

Sammanfattning

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024