OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet som arkivarie och kan påbörja ett uppdrag i maj? Har du dessutom arbetat inom offentligt verksamhet? Då söker vi just dig!
Om uppdraget
Kunden som är en myndighet och är verksam inom rättigheter-, jämställdhet- och diskrimineringsfrågor söker just nu en arkivarie på deltid, 50-60%. Arbetet sker på vardagar kl 08.00-16.30 med dialog kring exakta tider och upplägg för en deltidstjänst. Placeringen är i Stockholm, Solna och uppdraget har start 2020-05-04 till och med 2020-12-31 med chans till förlängning. Under veckorna 27-32 är det uppehåll för uppdraget. Du behöver även kunna vara tillgänglig för en introduktion under totalt fyra arbetsdagar under vecka 16-18. Introduktion kommer hållas under måndagar och onsdagar.
Dina arbetsuppgifter
Arbetsuppgifter såsom att hantera löpande arkivering och vara en stödfunktion inom myndigheten för råd och stöd inom arkiv- och dokumenthanteringsfrågor kommer vara vanligt förekommande. Du kommer ha ansvar för arkivvård genom att hålla ordning i arkivet samt hålla arkivförteckningen och andra register uppdaterade. Även arbete med att upprätthålla arkivbeskrivningar, hantera gallringar, förbereda leveranser samt hantera myndighetens arkivrutin kommer vara förekommande. Vidare kommer du att bidra med arkivariekompetens för att planera, genomföra och följa upp projekt avseende arkiv samt löpande analysera omvärlden som avser arkivområdet.
Dina kvalifikationer
- högskoleutbildning eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete. Alternativt, minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som arkivarie
- praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet
- kunskaper i MS Office
- kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem såsom Visual Arkiv
- kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar
- erfarenhet inom offentlig verksamhet eller motsvarande
- god svenska i tal och skrift
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag 2020-03-27.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Antonia Rodhe.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.
Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.
Kontaktpersoner på detta företaget
Annahita Yassarati
Kristina Fransson
Alexandra Lindholm
Linda Solini
Malin Strandberg
Lisa Målberg
David Målsäter
Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe
Erika Hansson