Kvalificerad assistent

Kvalificerad assistent

Arbetsbeskrivning

Arbetsplats

Nu söker vi en kvalificerad assistent, ett omväxlande och roligt jobb arbete där du är stöd åt enhetschefer inom äldreomsorg och stöd och omsorg. Som kvalificerad assistent är du stöd till enhetschefer inom verksamhetsområdet äldreomsorg och stöd och omsorg. Exempel på arbetsuppgifter är budgetuppföljning,
framtagande av prognoser och andra ekonomiska underlag och hantering av fakturor. Du får jobba i ett team inom administrationen som på olika sätt fungerar som stöd i verksamheten där man jobbar tillsammans för att lösa uppgifterna på bästa sätt.




Arbetsuppgifter
Du ska ta ut ekonomiska rapporter från ekonomisystemet enligt överenskommelse med enhetschef, sammanställa rapporter och kunna göra enkla tabeller och diagram. Du ska vid behov kunna göra analyser när redovisningen visar underskott och rapportera till chef, göra ekonomiska månadsuppföljningar, bistå enhetschef med att lämna uppgifter för delårsbokslut och prognos, kontera fakturor, uppföljning och ersättning kontaktpersoner, hantera ledsagare och avlösarservice enligt LSS och SoL för barn och vuxna. Andra arbetsuppgifter förekommer också. Vid en nyanställning erbjuds du ett introduktionsprogram som anpassas efter behov.


Kvalifikationer/utbildning
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning gärna inom ekonomi och dig som är trygg med att arbeta i IT-miljöer. Om du har erfarenhet av offentlig verksamhet och arbetsuppgifter inom ekonomiområdet är detta meriterande. Körkort krävs.

Du är ansvarstagande och kan arbeta både självständigt och i grupp.
Du trivs i din yrkesroll, är engagerad och bidrar till ett gott arbetsklimat.


Övrigt
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person tror vi att du är trygg i dig själv och trivs i en roll
där du får eget ansvar. Du är initiativtagande, strukturerad och noggrann i det du tilltar dig. Du har lätt för
att ta till dig och sätta dig in i nya arbetsuppgifter och strukturerar därefter ditt arbete tillsammans med
övriga inblandade. Vi ser gärna att du har intresse av, och förmåga att, utveckla rutiner och
arbetsprocesser. Det är även viktigt att du gillar att ha mycket kontakter då det utgör en stor del av ditt arbete.


Varaktighet och Sysselsättningsgrad
Tillsvidareanställning med tillträde fr. o. m. 20210101 eller enligt överenskommelse.
Heltid.


Upplysningar lämnas av
Annica Johansson, enhetschef 0651-18786.


Fackliga kontaktpersoner


Sista ansökningsdag
2020-12-17

Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:

Ljusdals kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen.

Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta
oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Swed
0651-181 07
Lisa Sjöström

Eva Berglund-Carlén
070-1902902
Elisabeth Fransson

Kjärstin Öhman

Eva Berglund-Carlén

Eva Åsåker

Inga-Lill Öjemark

David Norman

Carina Bryngelsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ljusdals kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 19 november 2020
  • Ansök senast: 17 december 2020

Besöksadress

Förvaltningshuset
None

Postadress

None
LJUSDAL, 82780

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024