Kvalificerad ekonom

Kvalificerad ekonom

Arbetsbeskrivning

Kvalificerad Ekonom
- till ett glatt ekonomiteam på Kongamek
OM KONGAMEK
Kongamek är ett familjeägt företag som grundades 1987 och drivs av tredje generationen Haglund genom syskonen Jonathan och Johanna. Sedan starten har Kongamek gått från att vara en liten mekanisk verkstad till att idag vara en av Skandinaviens marknadsledande aktörer inom materialhanteringsprodukter, med Europas bredaste sortiment. Vårt huvudkontor, lager och produktion finns i Konga. Vi har idag även dotterbolag med produktion i Anderstorp och Vietnam, och säljbolag i Tyskland, Frankrike och Norge. Vår försäljning sker genom återförsäljare.
OM TJÄNSTEN
Som kvalificerad ekonom hos oss på Kongamek kommer du att bli en del av vår ekonomiavdelning. Ditt arbete består av budget- och prognosarbete, medverka vid upprättande av månadsbokslut. Du kommer också att hantera/ backa upp löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, kundfakturering, in- och utbetalningar, registrering av leverantörsfakturor, statistikrapportering, avstämningar, m.fl. uppgifter kopplade till området. Även genomföra andra till området närliggande arbetsuppgifter. Tillsammans med dina arbetskamrater på ekonomiavdelningen säkerställer du hög kvalitet och effektivitet. Du är anställd i Kongamek AB som är vårt moderbolag, men kommer även att arbeta med våra övriga koncernbolag.
OM DIG
För den här tjänsten ser vi att du har en gymnasial eller eftergymnasial utbildning i ekonomi. Några års erfarenhet av arbete inom ekonomi, gärna i en internationell miljö. Du har arbetat med de centrala delarna för tjänsten: budget- och prognosarbete, månadsbokslut, löpande redovisning, kund- och leverantörsreskontra, avstämningar, moms och skatt, m.m.
Du bör ha goda kunskaper i Excel, samt tidigare erfarenhet av att arbeta i ett affärssystem (meriterande om du tidigare har arbetat i Microsoft Dynamics NAV/ Business Central och/eller Fortnox). Du behärskar god svenska och engelska i tal och skrift. Du har förstås körkort för personbil.
Som person är du strukturerad och noggrann. Du är självständig, ansvarsfull och fokuserad på att leverera goda resultat. Vi är ett gott gäng på ekonomiavdelningen och strävar alltid efter att ställa upp på varandra oavsett om det gäller högt eller lågt. Alla kavlar upp ärmarna när det behövs. Hos oss är vi workmates och det råder en prestigelöshet som vi är väldigt måna om. Vi fokuserar på att lösa det som behöver lösas och utveckla det som behöver förbättras. Tillsammans ser vi till att ge bästa servicen till övriga avdelningar inom bolaget och till våra dotterbolag. Känner du igen dig i beskrivningen, så är du den vi söker!
Tjänsten innebär resor till våra dotterbolag inom Sverige. Dessa resor är oftast planerade lång tid i förväg, så att du kan ha en bra balans mellan arbete och privatliv.
Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Konga, söder om Tingsryd. Möjlighet att jobba hemifrån någon dag i veckan.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.

Värdegrund i Kongamek:
För att bli lyckosam som en del av Kongamek bör du sätta värde på gemenskap, flexibilitet och god samarbetsförmåga. Det är egenskaper som inte bara gör att vi kan leverera bra produkter och lösningar till våra kunder, det är ett sätt att vara som också bidrar till att vi mår bra på jobbet. Och har vi det bra på jobbet, ja då brukar resten av livet också kännas bra.
Gentemot våra kunder handlar det om att vara en flexibel partner som alltid finns tillhands, ständigt på väg framåt och med insikten om att vi aldrig är bättre än vår senaste leverans. Det skapar vi genom driv, utvecklingsmöjligheter och gemenskap.
Har du frågor om tjänsten, så svarar vi gärna:
För frågor om företaget och tjänsten är du välkommen att ringa: Ekonomichef Christian Malm på tel: 073- 37 34 597. För frågor om rekryteringen är du välkommen att ringa Ewa-Marie Åström på telefon 0738-010446
Ansökan:
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Head Consulting Group och det är till dem du skickar din ansökan. Vi förbehåller oss rätten att tillsätta tjänsten innan ansökningstiden har gått ut. Vi använder oss av löpande urval.
Hållbarhet och socialt ansvar i Kongamek:
Kongamek är och ska alltid vara ett hållbart företag. Inte bara för miljön, utan även för våra kunder och medarbetare. För våra medarbetare är Kongamek mer än bara vagnar och materialhanteringsprodukter. Vi är en liten orts största arbetsgivare som bör och vill ta ett socialt ansvar, skapa delaktighet och en trivsam miljö för utveckling. Med välmående workmates kommer vi att kunna fortsätta avlasta andra människor världen över i flera generationer framåt. Oavsett bransch eller uppgift avlastar våra vagnar i det dagliga arbetet. Tack vare det, har vi under flera generationer sparat tid, ryggar, knän och tålamod bland våra kunder. Vi gör arbetslivet lättare för hundratusentals människor över hela världen. Varje dag. Vi brinner för att göra arbetslivet enklare och mer hälsosamt för såväl kunder som våra egna medarbetare. Vi jobbar tillsammans, för att göra skillnad för andra. Vi tillverkar produkter för workmates, av workmates. Det är vi stolta över.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kongamek
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 september 2022
  • Ansök senast: 26 september 2022

Postadress

Dång 2
TINGSRYD, 36293

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024