OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sollentuna kommun har ca 3000 anställda och det bor drygt 62.000 personer.Arbetsplatsen Du kommer att vara placerad vid Sollentuna kommuns konsult- och serviceavdelning och där arbeta inom avdelningens redovisningsenhet.Konsult- och serviceavdelningen uppdrag är att erbjuda administrativa tjänster som stöd och service till den kommunala förvaltningen.Vår vision är att vara den självklara samarbetspartnern som medverkar till att kunden kan driva och utveckla sin verksamhet. * Internkonsult avseende budget- och bokslutsarbete samt budgetuppföljningsarbete åt resultatenheter/enheter inom kommunen. * Momsdeklarationer, reklamskattedeklaration och momsbidragsrekvisition. * Momsinformation inom kommunen samt kontaktperson i momsfrågor med externa företag och skattemyndigheter. * Fondförvaltning. * Försäkringsfrågor. * Betalningsfiler till bankgiro respektive plusgiro avseende kommunens externa leverantörsfakturor, * Deltaga i bokslutsarbete för hela kommunen. * Avstämning av balanskonton. * Ekonomiska utredningar. * Internkontroll av ekonomiska rutiner. * Backup för olika arbetsuppgifter inom redovisningsenheten, * Diverse övriga arbetsuppgifter inom redovisningsenhetens arbetsområde kan tillkomma.Dessutom kan vissa av ovanstående arbetsuppgifter utgå.[ Kvalifikationer Vi söker dig som har civilekonomexamen eller motsvarande.Du bör ha minst cirka 3-5 års erfarenhet av åtminstone några av ovanstående arbetsuppgifter, däribland budget- och bokslutsarbete och det är en fördel om du har erfarenhet av momsfrågor i en kommun.Du skall kunna arbeta självständigt, men samtidigt ha lätt för att samarbeta.Som person är du vidare noggrann, strukturerad, drivande och utåtriktad.Lön Individuell lönesättning, var god ange löneanspråk.Tillträde Snarast efter överenskommelse.Provanställning kan komma att tillämpas.[ [ [ [ [