OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi rekryterar nu en kvalificerad ekonomiassistent till en av våra kunder i Helsingborg för att effektivisera och utveckla funktionen inom företaget.Ekonomiassistenten kommer att sköta det löpande administrativa arbetet inom ekonomi och bokföring.Det innebär att sköta samtliga betalningar och faktureringar, bokföring, momsredovisning, registrera löner och sköta administration av anställningar.Årligen upprättar ekonomiassistenten bokslut och årsredovisning i samarbete med företagets revisor. Rollen omfattar framförallt hantering av dagskasserapporter, fakturabetalningar och kontering samt lönehantering.Tjänsten innebär också att vara ekonomichefen behjälplig med diverse rapporter av enklare slag.Du som söker tjänsten har flera års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent och administration.Du är van datoranvändare och har troligtvis arbetat i Excel.Meriterande är om du har kunskaper i Edison. För att fungera i och trivas med denna roll bör du tycka om att arbeta självständigt efter givna ramar och rutiner.Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete men har samtidigt ett öppet sinne och en flexibilitet vad gäller förändringar. Kontoret är lokaliserat i Helsingborg, där administration och ledning av företaget sköts. Du söker tjänsten på www.amendo.se.Vi arbetar med löpande urval, tillträde till tjänsten beräknas bli januari 2010.