OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt – rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare. Vill du vara med?
Katrineholms kommun är i en expansiv fas och har fokus på frågor kring attraktiv arbetsgivare, hälsofrämjande arbetsplats och hälsa. Nu söker vi fyra nya medarbetare till ekonomi- och upphandlingsavdelningen som vill vara med i utvecklingsprocessen.
Ekonomi- och upphandling finns centralt, inom kommunledningsförvaltningen, och ansvarar för samordning och utveckling av processer som säkerställer en god ekonomi. Till uppgiften hör att lämna förvaltningar och bolag service samt konsultativt stöd inom budget- redovisnings- och upphandlingsområdet.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna kommer främst att omfatta anläggningsregister och leasing. Därutöver kommer du att stötta upp inom andra vanligt förekommande arbetsuppgifter på en ekonomiavdelning. Uppdraget omfattar även att delta i utvecklingen av vårt ekonomisystem.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har praktiskt erfarenhet från en roll som ekonomi-eller redovisningsassistent. Meriterande är om du har erfarenhet av ekonomisystemet Agresso samt grundläggande datakunskaper.
Du är positiv, serviceinriktad och noggrann samt att du har där lilla extra som krävs för att trivas i rollen som kvalificerad ekonomiassistent. Som person gillar du att ta ansvar för dina uppgifter och styr självständigt ditt arbete vad gäller att prestera resultat och välja arbetsmetod. Vi ser även att du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt, att du uppmärksammar andras synpunkter och kompetens och ger dem utrymme i gruppen på ett sätt som gynnar helheten. Du har också förmågan att fokusera på kundbehov och kundtillfredsställelse och sätter höga normer för kvalitet och kvantitet.
Sammanfattningsvis arbetar du systematiskt, metodiskt och pålitligt, har ett gott bemötande, är lösningsfokuserad med intresse och förmåga att hjälpa andra.
ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.
Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning.
I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrika Westerberg IT-chef
Lovisa Torlofson
0150-570 57
Vision nås via kommunens växel
0150-570 00
Maria Magnusson
(växel) 0150-570 00
Margareta Eklund
0150-570 61
Lönechef Cecilia Evermark
0150-570 55
Vision, Ove Nilsson
0150-570 62
Kanslichef stab, sekretariat, arkiv Gunnar Westermark
0150-570 23
Vision Ove Nilsson
0150-570 62
Redovisningschef Tillgänglig under v 32: Marita Asplund Håkansson
0150-570 42