OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner.I Sverige har vi ca 60 kontor och 5000 anställda.Adeccos globala huvudkontor ligger i Schweiz och den totala omsättningen ligger på ca SEK 170 miljarder.Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions Kvalificerad ekonomiassistent Till ett välrenommerat IT-företag i centrala Uppsala söker vi nu en kvalificerad ekonomiassistent för uthyrning på längre tid.Tjänsten är på heltid och tillträdes snarast.Arbetsuppgifter .Kontaktperson mot dotterbolagens bokföringsfirmor i Europa. Avstämning av löneunderlag mm. .Leverantörsreskontra; registrering av fakturor, attesthantering och avstämning .Kundreskontra; bokföring av inbetalningar mm .Övrig bokföring, diverse avstämningar Kvalifikationer Vi vill att du som söker är gymnasieekonom eller motsvarande samt har minst två års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.Du bör ha god datorvana, goda kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel, och vana av att arbeta i olika ekonomisystem.Företaget använder sig av ekonomisystemet Agresso.Dessutom vill vi att du har mycket goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift, då man har många utländska kontakter runtom i världen. Personliga egenskaper Som person är du noggrann med sinne för ordning och reda.Du är lojal och ansvarstagande samtidigt som du är öppen och utåtriktad med en god känsla för service. Intresserad?Har annonsen fångat ditt intresse så är du välkommen att skicka in din ansökan med personligt brev och CV så snart som möjligt på www.adecco.se.Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande.