Kvalificerad ekonomiassistent inom kundreskontra till Frösunda

Arbetsbeskrivning

Frösunda är ett av Sveriges fem största omsorgsföretag. Men vi skiljer oss från andra då vi är övertygade om att omsorgen behöver förbättras från grunden. Vår utgångspunkt är alltid kunden - i alla lägen, även när det blir obekvämt. Med 100 procent nöjda kunder i fokus ska vi bli det absolut bästa omsorgsföretaget i Sverige. Frösunda har 8 500 medarbetare och omsätter cirka 3 miljarder årligen. Vill du arbeta med kunden i fokus och så att samhällets resurser används effektivt och ansvarsfullt? Då är du sannolikt rätt person för oss.

Vi rekryterar nu en medarbetare till en ansvarsfylld kundreskontratjänst på Frösunda. Vi söker en kompetent och driven person som kan identifiera processer och ge förbättringsförslag. Du har arbetat länge på ekonomiavdelning och är van vid stora reskontraflöden, kontoavstämningar och månadsbokslut. Du trivs med varierande arbetsuppgifter och att ha många bollar i luften. Vi intervjuar kandidater löpande.


Din utmaning 


* Ansvara för hela kundreskontraprocessen innefattande det löpande arbetet, utvecklingsarbetet och förbättringar
* Månadsbokslut och avstämningar på alla balanskonton som rör kundreskontra
* Bankkontoavstämningar, reserveringar och kvittoredovisning för kontantkassor
* Supportera verksamheten kring fakturering och övriga ärenden
* Föreslå och delta i interna projekt och förbättringar av processer
* Hantera kontakter både internt och med externa kunder
* Vara leverantörsreskontran behjälplig vid behov

Erfarenhet

Vi söker dig med minst fem års erfarenhet ifrån arbete på ekonomiavdelning och med goda kunskaper om kund- och leverantörsreskontraprocesserna. Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi med inriktning mot redovisning. Bland dina kvalifikationer ingår beprövad förmåga att initiera, leda och slutföra projekt. Du är trygg i Excel och vi ser gärna att du tidigare har arbetat i Ascendo, Lime eller IFS.

Personliga egenskaper

Som person är du noggrann, självgående och strukturerad. Rollen innefattar interna och externa kontakter och därför är det viktigt att du är serviceinriktad och kommunikativ.

Du är självständig, flexibel och genomför ditt arbete ansvarsfullt även när arbetsbelastningen är hög. Du är en teamplayer, driven och har intresse och förmåga att se hela processen och föreslå förbättringar.

Ansökan

Är det dig vi söker? Skicka då din ansökan i Word-format till careers@gazella.se med referens 64944 . Ansvariga kontaktpersoner är Fredrik Newstam och Elinor Nilsson, 076 176 01 04. Besök gärna vår hemsida.

Gazella

Gazella arbetar med rekrytering och konsultlösningar inom områdena redovisning, ekonomi- & affärsstyrning, finans och risk & compliance. Gazella erbjuder en snabb, flexibel och preciserad konsult- och rekryteringstjänst. Genom vår strävan efter att hela tiden förbättra den tjänst som erbjuds till både kandidater och klienter, utvecklar vi branschen framåt.

Vill du se fler av våra jobb följ då Gazella på LinkedIn.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jessika Creutz
010-2507682
Henrik Lindéh
010 – 2507711
Susanne Palmquist
0770-933 196
Annida Alouani
0102507709
Ulrika Wiklander
0770-933247
Anna Glenvik
010-2507619
Helena Andersson
0770-933218
Jannike Brandt
0770933208
Jennica Multén
jennica.multen@frosunda.se
Jenny Lundgren
010-2507652

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Frösunda
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månatlig löneutbetalning
  • Heltid Rekrytering
  • Publicerat: 29 juni 2015

Besöksadress

Hamngatan 18 58226 Linköping
None

Postadress

Kapellgatan 29a
Arboga, 73245

Liknande jobb


21 november 2024