OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SJR tillsätter nu en kvalificerad ekonomiassistent till vår kund, ett familjärt bolag som har sitt huvudkontor i Solna. Detta är inledningsvis ett 6 månaders konsultuppdrag via SJR med start i augusti/september. För rätt person är därefter tanken att man blir överrekryterad till vår kund. Hos detta bolag har du möjligheten till ett generöst upplägg vad det gäller hybridslösning.
Om tjänsten
I din roll som ekonomiassistent kommer du vara en del av en ekonomiavdelning om 4 personer och arbeta brett inom ekonomiområdet. Du kommer även arbeta nära ett av företagets sales supportteam där du stöttar i ekonomiska frågor.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Dina arbetsuppgifter:
- Fakturering
- Leverantörs/kundreskontra
- Hantera betalningar
- Stämma av bankkonton
- Kontering av omkostnadsfakturor och utlägg
- Påminnelsehantering
- Arbete i samband med månadsbokslut, stötta i årsredovisning/årsbokslut
- Viss myndighetsrapportering
Lämplig bakgrund
För att lyckas i denna roll ser vi gärna att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi och arbetat i en liknande roll i 3–4 år, du har god förståelse för det ekonomiska flödet, vad gäller system och processer, och har lätt för att se helheten. Vi ser gärna att du tidigare kommer från e-handelsbranschen alternativt från företag som säljer varor. Detta är starkt meriterande dock inget krav.
Personliga egenskaper
Som person är du prestigelös, ordningsam, ansvarstagande och räds inte av att kavla upp ärmarna när det behövs. Vidare känner du dig bekväm att arbeta självständigt samtidigt som du trivs i grupp och inte räds att hjälpa andra. Du vågar ta egna initiativ och har lätt att ta dig an uppgifter både högt och lågt. Då rollen innebär många kontaktytor krävs det att du har lätt för att bemöta olika människor och är servicemedveten. Har du erfarenhet utav affärssystemet Navision är det meriterande.
Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Talent Atena Kamaliha. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2024-08-24.
Varmt välkommen med din ansökan!
Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.
Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.