Kvalificerad ekonomiassistent till Göteborgs Stad

Kvalificerad ekonomiassistent till Göteborgs Stad

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Nu söker vi en erfaren ekonomiassistent till Göteborgs Stad.
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia som startar omgående efter överenskommelse och pågår fram till den 31 okt.
Den förväntade arbetsinsatsen är beräknad till 60% (3 dagar/vecka) - möjlighet finns till utökat uppdrag, både vad gäller längd och tjänstegrad.
Huvudsakligen ska arbetsuppgifterna utföras på plats, vid enskilda tillfällen kan arbetet utföras på distans enligt överenskommelse med uppdragsgivare.

Dina arbetsuppgifter

Som ekonomiassistent inom området Kund/Finans kommer du arbeta tillsammans med en arbetsgrupp som idag består av tre personer, två ekonomiassistenter och en ekonom. Alla i gruppen jobbar med alla typer av arbetsuppgifter och ansvaret för telefonsupport/ärendehantering fördelas utifrån ett fastställt schema där även du kommer ingå. De system som gruppen framför allt arbetar i är ekonomisystemet Agresso, samt ärendehanteringssystemet ServiceNow.

Det initiala arbetsinnehållet kommer innehålla:


- Kassarapport

- Betaldagar

- Kvittning i ServiceNow

- Autogiro

- Telefonsupport och Ärendehantering.

Dina kvalifikationer

- Gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent

- Erfarenhet av arbete i ekonomisystem

- Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt

- Grundläggande kunskaper om redovisning och bokföring

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 mars 2023
  • Ansök senast: 15 september 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


21 november 2024