Kvalificerad ekonomiassistent till kundreskontragruppen hos Europcar

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
I rollen som ekonomiassistent blir du en del av redovisningsteamet med huvudansvar för kundreskontra med krav- och inkassohantering samt nettingprocessen mot övriga Europcar-länder.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara följande:

• Ansvara för administrationen av kundreskontran med krav- och inkassohantering
• Genomföra kreditbedömningar
• Hantera nettingprocessen (kund/leverantörsfakturor) mot övriga Europcar-länder
• Hantering av provisioner för bl a resebyråer
• Återdebiteringar och kundinbetalningar
• Bokningar och kontoavstämningar i bokslutsarbetet
• Löpande dokumentera och uppdatera processer och rutiner inom ansvarsområdet
• Delta i avdelningens job rotation
• Stötta redovisningschefen i bokslutsarbete
• Back-up inom den löpande redovisningen

Arbetets omfattning: Heltid, mån - fre.


Om företaget
Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB, ett helägt dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB. Internationellt ägs Europcar av Eurazeo S.A.

Fler och fler upptäcker fördelarna med att hyra bil för att kunna vara flexibel och välja bil efter tillfälle och behov. Europcar är Europas ledande biluthyrningsföretag och finns representerat med 3 700 stationer och 195 000 bilar i 140 länder. I Sverige har Europcar 135 stationer och 5 000 bilar. Europcar drivs i Sverige av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB. Europcar har fått utmärkelsen Business Travel Award som bästa biluthyrare fem gånger på åtta år, senast i mars 2014.

Din profil
Kompetenskrav: För att lyckas i rollen som ekonomiassistent ser vi gärna att du har 3-5 års dokumenterad arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent och goda kunskaper i krav- och inkassohantering. Du har tidigare arbetat med kundreskontra och varit behjälplig vid bokslutsarbete. Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift är önskvärt.

Personliga egenskaper: För att trivas hos vår kund bör du vara en person som tycker om att skapa god stämning på arbetsplatsen. Du är positiv, glad och är van att arbeta proaktivt och strukturerat.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 alt. margareta.meek@2complete.se

Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 7 april 2017

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


21 november 2024