OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
SmartCraft är ett snabbväxande SaaS-bolag noterat på Oslo börs som 2022 omsatte 333 miljoner norska kronor. Våra digitala lösningar stöttar hantverkare att få total kontroll och förenkla sin verksamhet samt öka produktiviteten. Tillsammans har SmartCraft 115 000+ användare och ca 200 anställda på 15 kontor i Sverige, Norge och Finland. Sveriges huvudkontor ligger i Göteborg med ett femtiotal medarbetare som jobbar med alla varumärken inom koncernen.
Vill du tillhöra ett framåtlutat bolag med en tydlig vision om att skapa en bättre morgondag i hantverksbranschen? Då kan detta vara möjligheten för dig! Nu söker vi efter en engagerad och erfaren ekonomiassistent att komplettera teamet och bli en nyckelspelare på vårt huvudkontor i Gamlestaden, Göteborg.
Om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du ha en bred roll och jobba i ett tätt samarbete med dina närmsta kollegor på ekonomiavdelningen. Fokus i din roll kommer främst ligga på att hantera kund- och leverantörsreskontran med fakturering, påminnelsehantering och betalningar. Du arbetar med den löpande redovisningen och tar ansvar vid momsrapportering samt att du är behjälplig vid bokslut.
Detta är en tjänst för dig som är utvecklingsorienterad och öppen och som vill vara med på en spännande resa och forma framtiden för SmartCraft. Den ena dagen kommer inte alltid vara den andra lik, det kommer ske förändringar i både arbetssätt, system och arbetsuppgifter vilket passar dig som är nyfiken och flexibel.
Vem vi söker
Till den här tjänsten söker vi dig som är en erfaren ekonomiassistent med relevant bakgrund. Du är trygg i dina kunskaper och har en god förståelse för det ekonomiska flödet. Du behärskar både svenska och engelska utan problem i tal och skrift och är en van användare av Excel.
För att lyckas i rollen behöver du ha ett strukturerat och lösningsorienterat arbetssätt. Du är ansvarstagande och noggrann och har samtidigt en förmåga att vara effektiv och lägga i en till växel när det behövs. Som person tycker du om att arbeta i en stöttande roll till resten av verksamheten och är inte rädd för att ta dig an nya arbetsuppgifter efterhand. Vidare ser vi att du har en positiv inställning och vågar testa nytt och bidrar till företagets härliga kultur.
Övrig information och ansökan
Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. I denna rekrytering har SmartCraft valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sofia Erikson på 070-471 59 07. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 13 november. Notera att vi inte tar emot ansökningshandlingar via e-post.
Vi arbetar kompetensbaserat och använder oss av arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen. Allt för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Om tjänsten, utifrån behörighet, mandat och påverkanskraft, motiverar en bakgrundskontroll eller kreditupplysning kan sådan komma att genomföras under rekryteringsprocessen avseende slutkandidat.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om hur vi behandlar dina personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)
Titel: Ekonomiassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Vinnersten
Magnus Mellborg
Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke
Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88