OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.
Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Dina arbetsuppgifter som kvalificerad folkbokföringshandläggare
innebär att du gör utredningar samt analyserar och fattar beslut i olika folkbokföringsärenden, i första hand inom bosättningskontroll men även inom invandring och flyttning. Du kommer att möta människor med olika bakgrund och behov, främst via telefon och skriftväxling. Arbetets innehåll, bredd och komplexitet bestäms utifrån verksamhetens behov.
Folkbokföringsverksamheten i skatteverkets västra region omfattar sex sektioner och innebär arbete med bland annat bosättningskontroll, flyttning, invandringar, skyddade personuppgifter och processföring. På folkbokföringssektionerna i Göteborg är vi cirka 80 medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats
• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.
Vi söker dig som
• har en avslutad högskoleutbildning om minst 120p/180hp, gärna inom samhällsvetenskap, beteendevetenskap eller juridik.
• har minst ett års arbetslivserfarenhet av utredningsarbete/handläggning under de senaste tre åren
• kan skapa förtroende, goda relationer och är serviceinriktad
• är resultat- och målinriktad
• ser sammanhang och kan prioritera samt dra slutsatser
• kommunicerar enkelt och begripligt i tal och skrift
• lätt anpassar dig till nya förutsättningar
• arbetar självständigt och samverkar
• utvecklar din kompetens och ditt arbete
• har goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du
har erfarenhet av utredningsarbete från statlig eller kommunal verksamhet eller liknande.
Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.
Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.
Välkommen med din ansökan till oss!
Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?