OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ÅM2023-145
Kvalificerad handläggare
Anställningen är placerad på Göteborgs åklagarkammare. Som kvalificerad handläggare möter du en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter.
Du arbetar självständigt i en koordinerande och serviceinriktad roll. Du är lösningsorienterad, ansvarstagande och har integritet. Du trivs i en miljö med stundtals högt tempo där du är beredd att göra omprioriteringar och ta snabba beslut.
I denna roll som kvalificerad handläggare kommer du i första hand att
- fungera som ett stöd för kammarledningen genom att stötta med administrativa arbetsuppgifter, det kan tex vara att hantera inköp och beställningar i enlighet med myndighetens upphandlingsregler, ansvara för lokalfrågor, hantera nya och befintliga avtal,
- utföra arbetsuppgifter som fördelas från chefsadministratör,
- ta särskilt stort ansvar för kammarens administrativa verksamhet samt att vara samtalspartner för kollegor.
Utöver detta ingår att utföra sedvanliga arbetsuppgifter som åligger en kvalificerad handläggare som t.ex. att ge åklagare administrativt stöd, kontrollera, bedöma och registrera inkomna ärenden, bereda ärenden, utföra allmänna kontorsuppgifter och vara kontakten utåt och ge service till allmänheten och andra myndigheter.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Du ska
ha gymnasieexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
ha skicklighet som motsvarar flera års väl vitsordat arbete med administrativa arbetsuppgifter som Åklagarmyndigheten bedömer relevant,
ha erfarenhet av arbete i it-miljö och med digitala verktyg inom administration, telefoni, möten m.m.
ha goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Du ska även
vara noggrann, strukturerad och följa de förhållningsregler och rutiner som finns,
vara självständig och ansvarstagande,
vara stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög,
vara stabil och ha god självkännedom,
ha lätt för att samarbeta och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning,
vara serviceinriktad
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Det är meriterande med
erfarenhet av arbete inom rättsväsendet,
eftergymnasial utbildning t.ex. inom ekonomi eller juridik.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 800 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan i dag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniel Brodén, Vice chefsåklagare
010-562 64 16
Jeanette Skyttberg,Tf vice chefsadministratör
010-562 64 33
Ann Peters, chefsadministratör
010-562 57 13
Lisa Zetterqvist, Facklig kontaktperson ST
010-562 5729
Linda Liljebert, Facklig kontaktperson ST
010-562 50 33
Margareta Sandholm, Tf bitr personaldirektör
010-562 50 75
Sara Malmhester, Facklig kontaktperson Jusek
010-562 50 18
Ulf Ållebrand, chefscontroller
010-562 51 30
Christoffer Johansson, ST
010-562 71 72
Eva Johnsson, Jusek
010-562 71 67