Kvalificerad handläggare

Arbetsbeskrivning

Södermanlands län - den sköna lustgården med bovänliga miljöer - belägen centralt i Mellansverige. Länsstyrelsen har en mängd vitt skilda arbetsuppgifter - ingen annan statlig myndighet har så stor bredd i verksamheten. Vi arbetar med samhällsplanering, infrastruktur, näringslivsfrågor, miljön i vid bemärkelse, sociala frågor och svarar också för tillsyn och utfärdar föreskrifter inom en rad olika områden. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Att främja kvinnors företagande Regeringen har via Nutek givit länsstyrelserna i uppdrag att 2007-2009 besluta om fördelning av medel till projekt för att främja kvinnors företagande. Södermanland har fått 2,1 mkr per år under perioden att fördela. Arbetsuppgifterna innebär i huvudsak att - i samarbete med projektledaren för programmet handlägga inkomna ansökningar - vid behov ersätta projektledaren - vara stödresurs/coach för projektägarna vid utveckling av projektideer - administrera redovisningar och utbetalning enligt beslut Leader Leader är ett program för lokal utveckling framför allt på landsbygden. Södermanland är uppdelat i tre Leader-områden; Kustlandet, Gränslandet och Inlandet. Arbetet innebär i huvudsak att - ansvara för länsstyrelsens arbete med Leader - pröva inkomna ansökningar om projekt mot det aktuella Leaderområdets program och de regler och förordningar som styr stöden - vara kontaktperson mot Jordbruksverket, myndigheter och intressenter i och utanför länet Arbetsuppgifterna är nya för länsstyrelsen från 2007 och du kommer att ha stora möjligheter att tillsammans med enhetschefen utveckla och forma arbetet. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som på ett bra sätt kan kombinera arbetet med dessa två områden. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och dokumenterad kompetens inom området. Du behöver ha bred kunskap om aktuella stödmöjligheter regionalt och nationellt. Eftersom arbetet innebär en mängd kontakter på olika nivåer och i olika konstellationer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är flexibel, bra på samarbete, kan arbeta självständigt och vi tror att du redan nu har ett brett kontaktnät i länet. Du är en administrativt driven person som får mycket gjort. Körkort är ett krav.

Kontaktpersoner på detta företaget

Funktionschef Petter Steen
0155-264000
ST Rune van den Brink
0155-264000
SACO Christofer Cromnow
0155-264000
Enhetschef Ulrika Lundberg
155-264000
handläggare Helena Söderlund
0155-264000
ST Britt-Liz Olsson
0155-264000
Funktionschef Ann Jaconelli
0155-264000
Samordnare Ulrike Segerström
0155-264000

Sammanfattning

Postadress

Stora torget 13
Nyköping, 61186

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024