Kvalificerad handläggare

Arbetsbeskrivning

I Kramfors kommun finns en livskvalitet som är svårslagen. Världsarvet Höga Kusten bjuder på naturupplevelser utöver det vanliga. Småstadens närhet gör vardagspusslet enkelt. Du har nu möjligheten att ta snabbtåg både norrut och söderut. Från vår egen flygplats når du Stockholm i söder och Gällivare i norr inom en timme. Kramfors stad expanderar med nya butiker och anläggningar för nöje och idrott.

Kommunen har fyra förvaltningar. Du kommer att arbeta i kommunledningsförvaltningens avdelning för stöd och service. Avdelningen ansvarar för ledning och samordning samt stöd och service till såväl den egna förvaltningen som till kommunens övriga förvaltningar och i förekommande fall även de kommunala bolagen.


ARBETSUPPGIFTER
Arbetet som handläggare innebär att du tillsammans med dina kollegor på enheten kommer att arbeta med
- Projektledning
- Administrativt stöd till kommunala nämnder och bolag
- Utredningar och analyser

Du ska ha en bred kompetens för olika typer av administrativt arbete, eftersom dina uppdrag kommer att variera utifrån de behov av stöd och service som finns. I den grupp du kommer att arbeta finns förutom dig även registrator, kommunsekreterare, nämndsekreterare samt samhällsvägledare. I arbetet kommer du att ha nära kontakt med förtroendevalda, förvaltningsledningar och handläggare.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med akademisk utbildning som statsvetare eller annan relevant utbildning. Du har erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, till exempel leda projekt, göra utredningar eller ansvara för hela eller delar av kommunala nämnders eller bolags administration. Erfarenhet från offentlig förvaltning är meriterande, liksom arbete i något ärendehanteringssystem, till exempel W3D3. Du ska ha mycket goda kunskaper i Officepaketet.
Som person har du god samarbetsförmåga, kan planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du ska gilla att arbeta i en politiskt styrd organisation och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du är kvalitetsmedveten, noggrann och lägger stor vikt vid att leva upp till kvalitetsstandard. Du är serviceinriktad och vill arbeta med ständiga förbättringar.


ÖVRIGT
Kramfors kommun strävar efter att skapa hälsofrämjande arbetsplatser; arbetsplaster som kännetecknas av en bra arbetsmiljö, låg sjukfrånvaro, delaktighet, trivsel och arbetsglädje, vi ser det som önskvärt att du har en livsstil som främjar hälsa och välbefinnande, dvs besitter livsstilskompetens. Vi tillämpar rökfri arbetstid.
Ange referensnummer och löneanspråk i ansökan.
Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-strateg Mikael Gidlöf
0612-808 09
HR-konsult Maria Nilsson

Kommunikationschef Nina Ulander

Avdelningschef Stöd och Service Stefan Billström

Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Upphandlare Anita Åberg
0612 80 150
Chef Administrativa enheten Majvor Byström
0612-80185
Vision Karin Sjölund
0612-800 00vx
Chef ledningsstab Anita Bergström
0612 80 101
Kommunsekreterare Jenny Gardtman
0612 80 137

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kramfors kommun, Kommunledningsförvaltningen Kramfors
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse Vänta inte med din ansökan då löpande urval sker och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidensslut.
  • Publicerat: 22 maj 2014

Besöksadress

87280 Kramfors
None

Postadress

None
Kramfors, 87280

Liknande jobb


Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024