OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?
Vilka är vi
Ekonomiavdelningen säkerställer att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.
Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.
Vi söker nu 2 stycken kvalificerade handläggare till Enheten Redovisning och Rapportering.
Beskrivning av tjänsten
Du kommer arbeta inom redovisningsenheten med hantering av avvikelser som kan uppstå inom våra olika flöden.
Arbetsområden som är aktuella är nedanstående:
- Leverantörsreskontran
- Servicecentret
- Omföringar
- Rätta bokföringen
Utifrån det löpande arbetet så har du ett ansvar att analysera och redovisa verksamhetens resultat. Du ansvarar för att underlagen är rättvisande ur ett redovisningsperspektiv och att myndigheten följer god redovisningssed. För att kunna göra detta så förutsätter det att du har ett helhetsperspektiv på den statliga redovisningsmodellen.
Uppgifterna innebär också att planera och strukturera arbetet samt hålla dig uppdaterad gällande redovisningsrelevanta regler och förordningar.
Rollen innebär ett ansvar ihop med ditt team, att ansvara för gällande redovisningsfrågor, tolkning av regelverksfrågor samt ansvara och ta hand om tilldelade arbetsuppgifter.
Myndigheten jobbar i affärssystemet Raindance.
Grundläggande kvalifikationer
- Högskoleutbildning om 180hp/120p inom ekonomi
Övriga meriter
- Ekonomiutbildning med inriktning redovisning
- Flerårig erfarenhet av arbete inom kvalificerad redovisning
- Har arbetat med redovisning på en statlig myndighet
Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.
Medarbetare på Arbetsförmedlingen:
- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.
Vårt erbjudande
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på heltid i 6-12 månader. Tillträde omgående, enligt överenskommelse.
Placeringsort Kristinehamn.
Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.
Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-12-27.
Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet, samt betyg/intyg som styrker kraven om utbildning och/eller arbetslivserfarenhet i din ansökan.
På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida Jobba hos oss - Arbetsförmedlingen (arbetsformedlingen.se)
Urvalstest kan förekomma i vår rekryteringsprocess och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökningstiden gått ut.
Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.