OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.
Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb
Tjänsten är placerad inom verksamhetsområde Stöd och styrning som ansvarar för stöd och normering i myndighetsgemensamma verksamhetsfrågor. Uppdraget för enheten är att ansvara för det interna stödet inom verksamhetsområde Stöd och styrning och ytterligare ett verksamhetsområde som ansvarar för myndighetens utvecklingsfrågor. Det interna stödet innebär chefsstöd i frågor som exempelvis verksamhetsplanering, ekonomistyrning, ekonomiadministration, personaladministration, avtal och inköp.
Enheten består av fem medarbetare som är placerade på olika orter i Sverige.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kvalificerad handläggare med fokus på administrativt kommunikativt stöd samt intresse för utvecklingsarbete, som trivs med varierande arbetsuppgifter.
Du ska arbeta med stöd till chefer och medarbetare inom verksamhetsområdena och stödja i planerade kommunikationsinsatser, samordna information som behöver delges internt från verksamhetsområdena, såväl via intranätet som via nyhetsbrev, samt ansvara för myndighetens dokumentbibliotek.
Du kommer att arbeta med stödstrukturen runt de webbinarier och lunchseminarier som myndigheten anordnar, till exempel ta in anmälningar, boka lokaler och se till att teknisk utrustning finns på plats.
I din roll kommer du även att fungera som stöd till chefer inom verksamhetsområde Stöd och styrning med koordinering av verksamhetsområdets utveckling, till exempel ansvara för genomförande av nöjdkundindex-mätningar och stödja vid benchmarkingaktiviteter.
Eftersom stödenheten är en liten enhet kan även andra arbetsuppgifter inom enhetens uppdrag förekomma i tjänsten.
Även om de flesta möten sker digitalt så kan tjänsten innebära resor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
• har fullgjort en, för arbetsuppgifterna, relevant högskoleutbildning inom området information eller kommunikation.
• uttrycker dig mycket väl i tal eller teckenspråk på svenska samt skrift på svenska.
Det är meriterande om du
• har erfarenhet av arbete med liknande arbetsuppgifter
• har erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet
Personliga egenskaper
• Du tycker om att arbeta i en snabbrörlig verksamhet och motiveras av att i detta skapa ordning och reda med hög kvalité.
• För dig är ingen uppgift för stor eller för liten utan du löser eventuella problem på ett prestigelöst och flexibelt sätt.
• Du har god förmåga att anpassa ditt budskap beroende på målgrupp.
• Du trivs med att arbeta och att driva ditt arbete självständigt, strukturerat och noggrant samtidigt som du är flexibel och har förmåga att prioritera och arbeta med flera parallella uppdrag.
• Du är samarbetsorienterad och har ett positivt bemötande.
Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.