OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
- utreda och besluta i fastighetstaxeringsärenden Vi söker ett antal kvalificerade handläggare som vill vara med och och bygga upp verksamheten inom fastighetssektionen på skattekontoret i Söderhamn.Skattekontor Söderhamn ansvarar för fastighetstaxeringen i mittregionen.Verksamheten ska fr o m 2010 koncentreras till sju orter i landet, där Söderhamn är en av orterna.I Söderhamn kommer det att finnas två stycken fastighetssektioner, varav en sektion ska vara klar under 2008.Ditt nya jobb innebär att genomföra utredningar, handlägga och besluta i fastighetstaxeringsärenden.Arbetet innefattar frågor av komplicerad art som t ex utredningar av fastighetsrättslig karaktär, värderingstekniska arbetsuppgifter samt att besvara skriftliga och muntliga frågor.Du kommer även att fungera som ett stöd till övrig beskattningsverksamhet.Framtida arbetsuppgifter som kan komma att ingå är handledning av nyanställda, läraruppdrag inom Skatteverket samt arbete inom ramen för rollen som rättslig kontaktperson.Vi söker dig som .har examen från högskola/univeristet, minst 120 poäng, med ekonomisk, juridisk eller fastighetsekonomisk inriktning .har förmåga att ta initiativ till åtgärder, vara drivande och handlingskraftig .kan fatta objektiva och välgrundade beslut samt kan argumentera på ett enkelt men övertygande sätt .kan skapa och bibehålla yrkesmässiga relationer .har förmåga att sätta dig in i andras situation Ovanstående krav på högskole-/universitetsexamen kan ersättas med minst tre års erfarenhet från arbete med fastighetstaxering hos Skatteverket.Meriterande är erfarenhet av arbete med inriktning på fastighetstaxering alternativt fastighetsvärdering.Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.Om du har frågor Kontaktpersoner: Sven Brodd Kontorschef + 0270-760 25 Tomas Pålsson Sektionschef + 0270-760 76 Carina Vilhelmsson SACO + 0532-624 31