Kvalificerad handläggare till Arbetsförmedlingens Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Att arbeta på Arbetsförmedlingen är att göra skillnad. Oavsett om du är arbetsförmedlare, systemutvecklare eller jobbar med support handlar din uppgift i grund och botten om att hjälpa arbetsgivare att hitta arbetskraft och att ge arbetssökande stöd och inspiration på väg till ett nytt jobb.

Arbetsförmedlingens IT-avdelning genomgår nu en betydande förändring som bland annat innebär att ta ett utökat leveransansvar för IT-lösningar, att effektivisera och höja kvaliteten i den inre verksamheten likväl som i samspelet med IT-avdelningens beställare, användare och externa partners. Vi arbetar i stora komplexa miljöer, med en stor spännvidd i teknik och processer. Vårt arbete kännetecknas av ständig modernisering, utveckling och stora utmaningar.

Nu söker vi en vikarie till vår Servicedesk med placering i Skövde.

Om Arbetsförmedlingen

Arbetsförmedlingen ska rusta de arbetssökande och medverka till att arbetsgivarna får den arbetskraft de behöver. Vår service ska verka för en väl fungerande arbetsmarknad genom en effektiv matchning.

Arbetsförmedlingen finns på 350 platser i Sverige och totalt arbetar ca 12.500 personer inom myndigheten. Arbetsförmedlingens IT-avdelning ansvarar för all IT-relaterad verksamhet inom organisationen, såsom applikationsutveckling, infrastruktur, produktion, telefoni och telecom samt för support till anställda inom myndigheten till arbetssökande och till företag. Vi ger även stöd i användandet av myndighetens publika webb och telefonitjänster.

IT-avdelningen har idag cirka 300 anställda och sysselsätter totalt drygt 450 personer för sin verksamhet, huvudsakligen i Stockholm. Vi arbetar i stora miljöer, med en teknik som ligger i framkant och som kännetecknas av ständig utveckling och stora utmaningar. Vi värdesätter ett gott arbetsklimat med öppenhet och arbetsglädje.

På Enheten Servicedesk arbetar idag ca 60 medarbetare på 5 olika orter med support till interna och externa användare av IT-Avdelningens levererade tjänster.

Arbetsuppgifter

Du ingår i ett Servicedeskteam som svarar via telefon/mail gentemot IT-avdelningens slutanvändare. Servicedesks öppettider är idag 07.30-18.00 måndagar samt 07.30-16.30 resterande veckodagar detta innebär att dina arbetstider kommer att variera under veckorna.

I vår firstline kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av att ta emot och registrera ärenden i vårt ärendehanteringssystem samt lösa olika typer av incidenter och förfrågningar enligt beslutade arbetsrutiner.

Dina kvalifikationer

- Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning gärna med IT-inriktning

- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom first- eller secondline

-Vana från support via telefon, gärna inom ramen för ITIL

- Goda generella IT-kunskaper inom hårdvara och programvara, PC, kringutrustning och operativsystem

Som person är du flexibel, social, stresstålig, har god samarbetsförmåga och du tycker om att arbeta i team. Du har ett stort intresse för IT och tycker att förändringar är inspirerande och utvecklande. Du är en serviceinriktad, effektiv problemlösare, en god lyssnare och du tycker det är roligt med kundkontakter. Då en del av våra kunder inte har svenska som modersmål så är det önskvärt att du behärskar engelska i tal och skrift.

Kännedom om Arbetsförmedlingens verksamhet, organisation och kunskap om förmedlingssystemet AIS är meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anställningen för tjänsten är till och med 31 December 2015 med möjlighet till förlängning. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienr Af-2015/379222 senast den 19 augusti 2015. Vi tar emot ansökan elektroniskt via vår externa webbplats (arbetsformedlingen.se/ledigajobb). Fyll i formuläret och besvara frågorna. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner:

 

Pia Andersson

Sektionschef Sevicedesk Skövde

010-487 24 02

 

Arne Lundström

Facklig företrädare OFR/ST

010-486 66 98

 

Andreas Deniz

Facklig företrädare SACO

010-486 21 98

 

Ulf Törnkvist

Facklig företrädare SEKO

010-487 04 46

 

Jessica Carling

HR-partner

010-488 28 55

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 augusti 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024