Kvalificerad handläggare till beredskapsområdet

Kvalificerad handläggare till beredskapsområdet

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Säkerhetsenheten, sektionen Verksamhetsskydd och beredskap

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten.

Ett jobb ger kraft och förutsättningar till skapande och växande. Företag och organisationer som har arbetskraft med rätt kompetens kan agera på bättre villkor. Det lägger grunden för tillväxt och välfärd. När människor och företag möts uppstår utveckling och innovation. På så sätt växer människor, företag och samhället. För att åstadkomma detta ska Arbetsförmedlingens verksamhet kunna utföras utan störningar och i de fall störningar uppkommer ska dessa kunna hanteras. För detta behövs ett avvägt och ändamålsenligt skydd för våra medarbetare, vår information, vår utrustning och för våra lokaler.

Vilka är vi
Säkerhetsenheten på Arbetsförmedlingen ansvarar övergripande för myndighetens ledningssystem för säkerhetsområdet. Sektionen Verksamhetsskydd och beredskap ansvarar för att utveckla, styra, implementera och följa upp områdena fysisk säkerhet, personsäkerhet, krishantering, kontinuitet, totalförsvar, internutredningar samt verka som strategisk partner mot verksamheten.

Myndigheten är just nu inne i ett omfattande förändringsarbete där digitaliseringen är i stort fokus. Arbetet med att etablera en säkerhetskultur som hanterar kreativitet, snabbhet och flexibilitet är centralt.

Hos oss får du arbeta med strategiska säkerhetsfrågor i en spännande och utvecklande miljö.

 

Ditt uppdrag
Till sektionen Verksamhetsskydd och beredskap söker vi nu en kvalificerad handläggare som ska samarbeta och stötta sakområdesansvariga på sektionen i sitt uppdrag.

Arbetsuppgifterna innefattar bland annat att förvalta, vidareutveckla och implementera arbetet inom sektionens sakområden. Vidare innebär det att utföra analyser och driva processerna inom sektionens ansvarsområden samt bistå vid uppföljning av säkerhetsverksamheten. Arbetsuppgifterna innebär även att stödja verksamheten vid händelser i vardagen och utveckla säkerhetskulturen på myndigheten.

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning med inriktning säkerhet eller annan eftergymnasial utbildning/examen som vi bedömer som relevant för tjänsten.
- Minst två års aktuell erfarenhet av arbete inom områdena krishantering, kontinuitet och totalförsvar.
- Aktuell erfarenhet av att ta fram styrande dokument, utveckla digitala verktyg inom främst krishantering och kontinuitet, analysera och följa upp verksamheten
- Aktuell erfarenhet av att ta fram självservicematerial, ta fram och genomföra utbildningar/ övningar inom sektionens sakområde

Övriga meriter
- Erfarenheter från arbete inom offentlig förvaltning.
- Aktuell erfarenhet inom sektionens andra ansvarsområden som personsäkerhet/fysisk säkerhet

 

Vem är du
Som person har du integritet och ett högt säkerhetsmedvetande. Du behöver vara strukturerad, tydlig och ha en vilja och förmåga att ta egna initiativ i ditt arbete. Du har god förmåga att tolka, utvärdera och hantera komplex information och utifrån denna göra urval och prioriteringar. I rollen krävs att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, där du på ett tydligt och otvunget sätt kan förmedla ditt budskap.

Relationen till olika intressenter bygger på bemötande och tillit och därför kommer stor vikt att läggas på dina personliga egenskaper. Din förmåga att skapa förtroendefulla relationer, såväl till chefer och medarbetare inom Säkerhetsenheten som till våra olika samverkanspartners inom Arbetsförmedlingen är viktig för uppdraget.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med
Arbetsförmedlingens medarbetarskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 
Vårt erbjudande
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att det för befattningen krävs svenskt medborgarskap.

Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med sex månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort Solna.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-12-20. Bifoga ditt CV med beskrivning av din utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet och besvarar urvalsfrågorna som ställs.

Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från evidensbaserat urval där arbetspsykologiska tester kan komma att användas i rekryteringen.

I denna rekrytering samarbetar vi med Experis. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till mailto:Sophie.karlsson@jeffersonwells.se

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024