Kvalificerad handläggare till Enheten Leverantörsuppföljning

Kvalificerad handläggare till Enheten Leverantörsuppföljning

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Tillsammans får vi Sverige i arbete! Vill du bli en av oss?




Enhetens uppdrag
Enheten Leverantörsuppföljning ansvarar för att säkerställa att myndighetens kontroll och uppföljning av leverantörer bedrivs på ett kvalitativt och effektivt sätt.

Vi säkerställer även att myndigheten får det vi anskaffat samt åtgärdar eventuella missförhållanden och bidrar till utveckling av leverantörernas verksamhet. 

I detta ingår bland annat att ansvara för arbetssätt, process- och metodfrågor inom kvalitetsarbete, leverantörskontroll och leverantörsuppföljning. Enheten utgörs av en enhetschef, två sektionschefer och cirka 70 medarbetare fördelade på enhet och två sektioner. 

Beskrivning av tjänsten
Du kommer planera och genomföra uppföljning och kontroll av leverantörer utifrån ett proaktivt förhållningssätt. Genom ett affärsmässigt partnerskap med leverantörerna bidrar du till att säkerställa att myndighetens uppföljning och kontroll är träffsäker, ändamålsenlig och att vi får leverans utifrån avtalen. Du utvecklar metoder, verktyg och aktiviteter inom ansvarsområdet vilket ställer krav på att du har förmåga att arbeta utforskande och utredande.

Du kommer att initiera, planera, samordna och leda uppföljningar och granskningar av leverantörer och du bidrar i arbetet med att utreda klagomål eller andra avvikelser i nära samarbete med övriga funktioner inom myndigheten. Du skriver rapporter och sammanställer analys-och informationsmaterial vilket ställer höga krav på din skriftliga förmåga. Enheten befinner sig i ett intensivt utvecklingsarbete med att ta fram enhetliga arbetsprocesser med stöd av automatisering och digitalisering vilket ställer stora krav på anpassningsförmåga och förändringsvilja hos alla medarbetare.

Grundläggande krav för tjänsten
- Högskoleutbildning motsvarande minst 180hp (120p enligt det gamla systemet) 
- Minst 2 års erfarenhet av utredningsarbete
- Minst 2 års erfarenhet av arbete med uppföljning, kontroll eller tillsyn av upphandlade tjänster på regional eller nationell nivå
- Kunskap och erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling
- Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift

Övriga meriter 
- Kunskap och erfarenhet av att utveckla processer
- Kunskap och erfarenhet av att arbeta med digital utveckling
- Erfarenhet av att ha arbetat i en samordnande roll
- Erfarenhet av arbete med kvalitetsledningssystem

Du är van att arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och som person är du är drivande, prestigelös och lösningsfokuserad. Du är bra på att skapa och upprätthålla relationer och samarbeten. Du har god analytisk förmåga och kan koppla olika delar till en helhet.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsorten är på något av våra kontor i Solna, Malmö, Göteborg eller Östersund.

Vi erbjuder förmånliga semesteravtal, möjlighet till flextid, friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Vår arbetsplats består av över 11 000 kompetenta och engagerade medarbetare. Genom att samarbeta och vara öppna för nya perspektiv utvecklas vi som individer och verksamhet. Tillsammans frigör vi möjligheter som får Sverige i arbete.

Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår webbplats https://arbetsformedlingen.se/om-oss


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2022-12-09. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. Bifoga dina intyg och betyg som visar att du uppfyller de grundläggande kraven.

På Arbetsförmedlingen tillämpas en evidensbaserad rekryteringsprocess. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess på vår hemsida https://arbetsformedlingen.se/om-oss/jobba-hos-oss 

Urvalstest kan förekomma och vi kommer ge dig mer information om processen via e-post efter ansökan.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och  kunskapsarbete

Utredare föräldraskapsstöd, med erfarenhet av forskning och kunskapsarbete

22 november 2024

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

Utredare inom föräldraskapsstöd, inriktning brottsförebyggande

22 november 2024

22 november 2024

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

Handläggare till Barn-och ungdomskontoret

22 november 2024