Kvalificerad handläggare till IT-servicedesk, vikariat.

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 13 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Arbetsförmedlingens viktigaste uppdrag är att sammanföra arbetssökande med arbetsgivare. Vi söker nu medarbetare som vill stödja arbetsförmedlingen i detta uppdrag. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.

Arbetsförmedlingens IT-avdelning genomgår en betydande förändring som bland annat innebär att ta ett utökat leveransansvar för IT-lösningar, att effektivisera och höja kvaliteten i den inre verksamheten likväl som i samspelet med IT-avdelningens beställare, användare och externa partners. Vi arbetar i stora komplexa miljöer, med en stor spännvidd i teknik och processer. Vårt arbete kännetecknas av ständig modernisering, utveckling och stora utmaningar.

Nu söker vi tre medarbetare till vår Servicedesk med placering i Härnösand.

Arbetsförmedlingens IT-avdelning ansvarar för all IT-relaterad verksamhet inom organisationen, såsom applikationsutveckling, infrastruktur, produktion, telefoni och telecom samt för support till anställda inom myndigheten till arbetssökande och till företag. Vi ger även stöd i användandet av myndighetens publika webb och telefonitjänster. IT-avdelningen har idag cirka 300 anställda och sysselsätter totalt drygt 450 personer för sin verksamhet, huvudsakligen i Stockholm. Vi arbetar i stora miljöer, med en teknik som ligger i framkant och som kännetecknas av ständig utveckling och stora utmaningar. Vi värdesätter ett gott arbetsklimat med öppenhet och arbetsglädje.

Enheten Servicedesk har ett tudelat uppdrag men ett och samma mål: Att ge bästa möjliga tekniska support till alla användare av Arbetsförmedlingens hemsida och till alla kollegor inom myndigheten. På Enheten arbetar idag ca 60 medarbetare på 5 olika orter med detta uppdrag. I Härnösand finns ca 13 medarbetare.

Arbetsuppgifter

Du ingår i ett Servicedeskteam som svarar via telefon/mail gentemot IT-avdelningens slutanvändare.Servicedesks öppettider är 07.30 -18.00 måndagar samt 07.30-16.30 resterande veckodagar, vilket innebär att dina arbetstider kommer att variera under veckorna och vara schemalagd.

I vår first line kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av att ta emot och registrera ärenden i vårt ärendehanteringssystem samt lösa olika typer av incidenter och förfrågningar enligt beslutade arbetsrutiner.

Dina kvalifikationer:


• Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning gärna med IT-inriktning
• Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom first- eller secondline
• Vana från support via telefon, gärna inom ramen för ITIL
• Goda generella IT-kunskaper inom hårdvara och programvara, PC, kringutrustning och operativsystem

Som person är du flexibel, social, stresstålig, har god samarbetsförmåga och du tycker om att arbeta i team. Du har ett stort intresse för IT och tycker att förändringar är inspirerande och utvecklande. Du är en serviceinriktad, effektiv problemlösare, en god lyssnare och du tycker det är roligt med kundkontakter. Då en del av våra kunder inte har svenska som modersmål så är det önskvärt att du behärskar engelska i tal och skrift.

Kunskap om Arbetsförmedlingens verksamhet och organisation är meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

 

Övrigt

Samtliga tre tjänster är vikariat på 6 månader med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Eventuellt finns det möjlighet till förlängning av tjänsterna.        

Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienummer 2015/342396 senast den 7 augusti 2015. Ansök elektroniskt via vårt rekryteringssystem, där du även får svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 7 juli 2015

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024