Kvalificerad handläggare till Rättsavdelningens kansli i Stockholm

Kvalificerad handläggare till Rättsavdelningens kansli i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker en kvalificerad handläggare till rättsavdelningens kansli. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Beskrivning av arbetsplats
Rättsavdelningen är en av tio nationella avdelningar inom Polismyndigheten. Avdelningen ansvarar för myndighetens rättsliga styrning och stöd, hantering av förvaltningsrättsärenden samt myndighetens informationsförvaltning. Vårt mångsidiga uppdrag gör rättsavdelningen till en spännande arbetsplats med möjlighet till stor variation.

Avdelningskansliet ansvarar för strategisk styrning och verksamhetsutveckling, samt utför aktivitetsplanering och uppföljning av rättsavdelningens verksamhet.

Vi söker nu en kvalificerad handläggare för tillsvidaretjänst vid avdelningskansliet i Stockholm.



ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår att samordna arbetet inom avdelningens ansvarsområden. Du ger strategiskt ledningsstöd samt bereder beslutsunderlag. Funktionen innefattar även att samordna delningssvar för rättsavdelningen. Sammanfattningsvis håller du som kvalificerad handläggare ihop rättsavdelningens centrala verksamhet, det är med andra ord en varierande roll med många spännande arbetsuppgifter.

KVALIFIKATIONER
Detta är en möjlighet för dig som har:
• en akademisk examen inom statsvetenskap eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• minst 3-års relevant arbetslivserfarenhet
• god vana av att kunna analysera och plocka ut det viktigaste i omfattande dokument
• erfarenhet av att samverka med personer med olika roller i olika nivåer
• mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• arbetat med att samordna information


Vi ser det som särskilt meriterande om du utöver ovan även har:
• erfarenhet av att arbeta på Polismyndighetens rättsavdelning

Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du samverkar med andra på ett smidigt sätt för att nå gemensamma mål. Samtidigt är du självgående, tar ansvar för dina arbetsuppgifter och ser till att driva processer vidare. Rollen kräver stor flexibilitet då snabbt uppkomna situationer kan dyka upp, därmed är det en fördel att lätt kunna anpassa sig till ändrade omständigheter. Du kommunicerar på ett tydligt sätt, ser att budskap når fram genom att säkerställa, påminna och följa upp. Slutligen har du ett gott omdöme, kan snabbt förstå omvärlden och kan tydliggöra komplexa frågor och samband för din omgivning. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar när du väger samman information.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Placeringsort: Kungsholmen, Stockholm
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetstidsförläggning: Förtroendearbetstid

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 29 oktober 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75 STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på https://polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
#LI-DNI

Kontaktpersoner på detta företaget

Chef Rättsenhet Bergslagen Jessica Ölvestad
114 14
SEKO Karna Tillheden
114 14
Fackförbundet ST Göran Marklund
114 14
Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083

Tf rättschef Karl Holm, tfn 010-5669083.

Karl Holm
010-5669083
Torben Pedersen i Malmö på nr 070-626 74 56 elle

Chef Info-förvaltningen Bergslagen Lejla Jasarevic
010-567 0281
Kenneth Carnabeck, tf gruppchef, tfn 010-56 827

Gruppchef/Arkivarie Henrik Svensson
072-515 27 78

Sammanfattning

Besöksadress

Polhemsgatan 30 10226 Stockholm
None

Postadress

Box 12256
Stockholm, 10226

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024