Kvalificerad handläggare/utredare

Arbetsbeskrivning

I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel.



Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö.



Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen.



Beskrivning
Inom kommunledningen vid Arjeplogs kommun erbjuds du ett omväxlande och trevligt arbete.

Du utgör en del av kommunledningens stab bestående av engagerade medarbetare med olika personligheter och kompetenser. Staben är direkt underställd kommunchefen och du sitter med i kommunens ledningsgrupp.
Stabens uppgift är att hålla ihop organisationen och se på den ur ett helhetsperspektiv, i detta ingår att ge råd och upplysningar till medarbetare, allmänhet och politik löpande varvid du behöver vara bra på att analysera och kommunicera, muntligt såväl som i skriftligt.
I ditt uppdrag arbetar du strategiskt med förvaltningens övergripande utvecklingsarbete och långsiktiga planering. På uppdrag av ledningen tar du initiativ till olika former av utvecklingsinriktat arbete. Du jobbar nära förvaltningens chefer och stödjer dessa i utvecklingsarbetet genom ta fram underlag, sammanställa och i samverkan skapa förutsättningar till förändring. I detta ingår även att initiera, genomföra samt utvärdera kommunövergripande projekt.
En viktig del av arbetet är att följa upp resultat och kvalitet samt föreslå förändringar som du gör i nära samarbete med berörda chefer och politik. Staben som helhet har ett nära samarbete med lokala politiker då vi bereder ärenden inför politiska beslut, exempel kan vara förslag till svar på olika remisser. Du arbetar även med revidering och utveckling av kommunens övergripande styrdokument på uppdrag av kommunchef och/eller politik.

Kvalifikationer
Vi söker i första hand dig som har akademisk utbildning inom statsvetenskap, offentlig förvaltning, juridik eller ekonomi. Erfarenhet av tidigare arbete inom en demokratiskt styrd organisation är meriterande. Som person är du ansvarstagande och noggrann. Du har god förmåga att arbeta självständigt på ett effektivt och strukturerat sätt för att kunna hålla givna deadlines och driva saker framåt. Du har lätt för att samarbeta med andra och bemöter människor med olika bakgrund på ett professionellt sätt. Då arbetet innebär att du har kontakt med många människor är det viktigt att du behärskar det svenska språket väl i både tal och skrift. Vi arbetar i en föränderlig organisation vilket innebär att du trivs med utveckling- och förbättringsarbete och är positivt inställd till att ompröva arbetssätt och söka nya lösningar. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt
Tillträde enligt överenskommelse

Varaktighet tillsvidare

Sysselsättningsgrad heltid

Provanställning kan komma att tillämpas

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag
samt försäljare av ytterligare annonser.

Kommunen ser positivt på om du även vill arbeta inom kommunens räddningstjänst som deltidsbrandman.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arjeplog kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2021
  • Ansök senast: 11 juni 2021

Liknande jobb


Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

20 december 2024

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

19 december 2024

16 december 2024

18 december 2024